När tittar ni på era akvarier ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Big_Sal
    Användare
    • maj 2010
    • 315

    #16
    Ursprungligen postat av FI
    Mja, jag har nog inga speciella rutiner eller vanor då det gäller akvarierna, inte ens för vattenbyten (tyvärr), så jag kollar till akvarierna lite när som helst.
    Vardagsrumsakvariet tittar däremot klart jag mest i, inte för att fiskarna är roligare dock utan bara för att det är där man sitter och slappar och lyssnar på musik etc. Ett dedikerat akvarierum utan annat eller en separat akvarielokal skulle aldrig fungera för mig, jag hade aldrig riktigt tittat på fiskarna, det hade bara blivit vid matningarna eller vattenbytena. Det ultimata för mig hade varit ett vardagsrum fullt med akvarier längs hela väggarna, de tre väggarna man ser från soffan skulle ha feta akvarier och sedan kan man ha bokhyllor och annat på bakreväggen. Klockrent!
    Håller med där, finns inget bättre än att sitta i soffan och snegla på akvariet... Speciellt efter några minuter när fiskarna vant sig vid en och de återgår till sitt "naturliga" beteende...

    Kommentar

    • dezplay
      Användare
      • september 2008
      • 235

      #17
      jag har bägge mina stora kar i vardagsrummet, så jag kan se dom hela tiden köpte ett 375 förra helgen och tänkte att det ska jag ha i sovrummet... ställde upp det där och fyllde på och så vidare. MEN dagen efter att ha läst denna tråden och insett att jag inte gör annat än att sova i sovrummet så tömde jag ur allt och flytta det till vardagsrummet. Så nu är jag nöjd

      600liters salvini, argentea, paratilapia





      375liters motaguense, managuense

      Kommentar

      Arbetssätt...