3 Röda små tetror

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    3 Röda små tetror

    Jag har alltid gillat röda småtetror. För närvarande har jag Rubytetra, Axelrodia riesi. Tidigare har jag haft kolglödstetra, Hyphessobrycon amandae.
    Den jag ännu inte haft är Hyphessobrycon haraldschultzi, Red crystal.
    Är det någon som har/har haft alla dessa eller någon så skriv om era erfarenheter. Har själv inte lyckats odla Axelrodia riesi men har väl bara gjort halvhjärtade försök. Kolglödstetran har jag inte försökt odla men har läst att andra lyckats utan större problem. Hursomhelst är nog alla dessa 3 prydnader för ett litet akvarium.
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    #2
    Såg nyss att Akvarielagret är mycket välsorterad på röda småtetror då alla
    tre fanns på lagerlistan....., sen vet jag inte om man skall tolka det så att de är svårsålda eller tvärtrom lättsålda....

    Kommentar

    • Gabbi
      Användare
      • april 2002
      • 897

      #3
      Riesei och amandae är hyfsat enkla faktiskt. Sådana säljer vi varje vecka och beställer regelbundet nya. Haraldschultzin tror jag är slut nu och det är inga nya på väg, så den är väl ingen kioskvältare..
      www.akvarielagret.se/akvarieboken

      Kommentar

      • Erik Åhlander
        Användare
        • september 2006
        • 796

        #4
        Jag har bara testat amandae, men det stämmer att i akvarium med bara amandae och mycket växter blir de sakta fler och fler precis som kerri-tetror och en del andra arter som inte är särskilt svåra romrövare. Däremot fick aldrig mina den riktigt röda färgen, men det verkar bero på någon yttre faktor. Troligen inte genetiskt. Jag har även hört om gråa fiskar som efter en tid blivit röda.

        Kommentar

        Arbetssätt...