Tävling: Artregistertävlingen 2011

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olof
    Användare
    • april 2002
    • 1823

    #16
    Ursprungligen postat av RobinH
    Jag håller med att det är en jätte bra tävling, men att kunna utveckla nätets bästa artregister blir nog nästan omöjligt om man jämför med tex. The Cichlid room companion http://www.cichlidae.com/

    Men vi kan ju försöka!
    Jag håller inte riktigt med om att detta är så bra, tex är det inte öppet för icke medlemar vilket gör att jag inte kan läsa det. Vi har även mer och bättre bilder på många av de vanligare arterna. Cichlid Room ska vi deffinitivt kunna klå!

    mvh

    Olof
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

    Kommentar

    • RobinH
      Användare
      • augusti 2008
      • 2150

      #17
      Ursprungligen postat av olof
      Jag håller inte riktigt med om att detta är så bra, tex är det inte öppet för icke medlemar vilket gör att jag inte kan läsa det. Vi har även mer och bättre bilder på många av de vanligare arterna. Cichlid Room ska vi deffinitivt kunna klå!

      mvh

      Olof
      Nä det håller jag med dig på att det är synd att icke medlemmar inte kan kolla på deras artregister, men många bilder och informationen dom har är i topp klass.. dom flesta artbeskrivningarna är skrivna av folk som har studerat fisken både i det vilda och i akvarium och det tvivlar jag på att det är så många på detta forum kan skryta om..
      att klå dom vet e tusan! men vi får göra vårt bästa helt enkelt
      CA

      Kommentar

      • olof
        Användare
        • april 2002
        • 1823

        #18
        Ursprungligen postat av RobinH
        Nä det håller jag med dig på att det är synd att icke medlemmar inte kan kolla på deras artregister, men många bilder och informationen dom har är i topp klass.. dom flesta artbeskrivningarna är skrivna av folk som har studerat fisken både i det vilda och i akvarium och det tvivlar jag på att det är så många på detta forum kan skryta om..
        att klå dom vet e tusan! men vi får göra vårt bästa helt enkelt
        Det tycker jag!
        http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #19
          Redan nu har vi bilder på flera arter som saknas i Cichlidae tack vare Erik Åhlander och Alf. som sagt våran är öppen för alla och med fler bilder.

          Jag vill gärna fortsätta denna tävling, tipsa butiker eller er själva om att sponsra med spännande malawi eller tanganyika så kör vi Q1 nästa år oxå.

          Men nu håller vi oss till denna tävling. Så ös på bara...
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #20
            Ursprungligen postat av cichlids4fun
            de fångstplatser jag tänkte på finns på er lista men inte för arten i fråga och de enda jag kan bidra med då är ju en bild, nån beskrvning har jag ju inte om själva fångstplatsen för den arten.....
            Om fångstplatsen finns men inte för en viss art så bidra med bilderna och ange i texten till artregistergruppen att denna art också finns på den specifika fångstplatsen så räknas bilderna och vi fixar det enkla adminsteget så detta ordnas.

            Om fångstplatsen saknar beskrivning så kan du lägga in en dylik separat.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 7334

              #21
              Har just gjort en jobbig upptäckt.

              Tyckte att det var konstigt att det inte börjat rasa in bidrag till tävlingen, men hittade vad detta kom sig av. Vid inskick av beskrivning/bilder/video så har data inte registrerats alls, varför inget hittills har registrerats, utan att ge ett felmeddelande.

              Detta vill man ju verkligen inte råka ut för, och just därför gjordes ett omfattande testarbete innan vi gick ut med tävlingen. Trots detta, så gjordes sedan en sista ändring, som uppenbarligen stjälpte allting.

              Nu är det i alla fall åtgärdat och fungerar åter som det skall. Hoppas verkligen att de som hittills skickat in orkar göra detta på nytt. Notera också gärna i tråden om ni redan skickat in, så får vi en uppfattning hur illa denna miss var.
              Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se
              ____________________________________________

              Kommentar

              • cichlids4fun
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 3111

                #22
                har skickat in ett gäng bilder typ 8-10st eller nåt
                Mvh
                Peter

                don´t drink water-fish ..... in it!

                Kommentar

                • Joakim Draktoft
                  NCS Medlem
                  • april 2002
                  • 7334

                  #23
                  Tänkte avrapportera hur ställningen i tävlingen ser ut, men ser att endast 2 bidrag finns inskickade, varför statistiken inte kommer att ge så mycket.

                  Snart kommer Dare tillbaka från ledigheten, och då kanske det tar bättre fart?
                  Joakim Draktoft
                  f.d Webmaster Ciklid.se
                  ____________________________________________

                  Kommentar

                  • cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 3111

                    #24
                    Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                    Tänkte avrapportera hur ställningen i tävlingen ser ut, men ser att endast 2 bidrag finns inskickade, varför statistiken inte kommer att ge så mycket.

                    Snart kommer Dare tillbaka från ledigheten, och då kanske det tar bättre fart?
                    hur lång tid tar det efter man skickat in som det syns aktivt då, jag tänker ju inte lägga ner massa jobb igen om det inte fungerar
                    Mvh
                    Peter

                    don´t drink water-fish ..... in it!

                    Kommentar

                    • Joakim Draktoft
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 7334

                      #25
                      Ursprungligen postat av cichlids4fun
                      hur lång tid tar det efter man skickat in som det syns aktivt då, jag tänker ju inte lägga ner massa jobb igen om det inte fungerar
                      Det syns inte, innan en administratör har gått igenom materialet.

                      Jag skall nu ha testat så att tidigare fel är borta. 2 bidrag har inkommit efter min uppmaning och dessa sparades korrekt.

                      Om du lägger upp en bild och meddelar här, så kan jag direkt verifiera att den har sparats som den skall, och då kan du sedan lägga till fler därefter.
                      Joakim Draktoft
                      f.d Webmaster Ciklid.se
                      ____________________________________________

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        #26
                        Nu är jag snart tillbaka och vill gärna se äckligt ( ) många malawibilder och annat inlagda i listan!!

                        Och varför stanna där, alla arter välkomnas, jag vet att ni sitter på en hög därhemma. Tveka inte när ni väl är igång så är det bara att knäppa på!
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • TutenStain
                          Användare
                          • september 2008
                          • 168

                          #27
                          Ursprungligen postat av DaRe
                          Nu är jag snart tillbaka och vill gärna se äckligt ( ) många malawibilder och annat inlagda i listan!!

                          Och varför stanna där, alla arter välkomnas, jag vet att ni sitter på en hög därhemma. Tveka inte när ni väl är igång så är det bara att knäppa på!
                          Finns det inget sätt att ladda upp ett gäng med bilder/videor? Blir lite tråkigt om man bara vill ladda upp flera bilder på samma art och så måsta man göra om proceduren varje gång.

                          EDIT: Laddat upp runt 10 bilder + något förslag till rättelse för t.nigriventer/t.macrostoma.
                          Senast redigerad av TutenStain; 08 november 2011, 22:54.

                          Kommentar

                          • Joakim Draktoft
                            NCS Medlem
                            • april 2002
                            • 7334

                            #28
                            Ursprungligen postat av TutenStain
                            Finns det inget sätt att ladda upp ett gäng med bilder/videor? Blir lite tråkigt om man bara vill ladda upp flera bilder på samma art och så måsta man göra om proceduren varje gång.

                            EDIT: Laddat upp runt 10 bilder + något förslag till rättelse för t.nigriventer/t.macrostoma.
                            Som det är nu tillåter koden endast 1 bild per inskick, beroende på koppling till kategorisering av bild.

                            Kan bekräfta att det du skickade in igår kommit och sparats korrekt.
                            Joakim Draktoft
                            f.d Webmaster Ciklid.se
                            ____________________________________________

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              #29
                              Vet inte om det är fel, men i princip kan jag ta emot bilder mailledes. Om det bara gäller bilder. Dock har Joakim matat in en massa coola funktioner som gör att det blir helt säkert vilken art det gäller samt poängräkning. Jag kommer framöver att presentera poängen och då kan jag ta med dessa bilder i alla fall. Om ni mailar mig så är det viktigt att det framgår exakt vilken art och fångstplats det gäller. Gärna med länk till arten.

                              Joakim, tycker du detta skulle vara ok? För mig är det helt ok!
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • DaRe
                                NCS Medlem
                                • september 2009
                                • 22831

                                #30
                                21 inkomna bidrag ännu så länge, tackar!

                                Jag kommer hålla tävlingsstatus uppdaterat här så ni ser och kan verifiera att era bilder/texter räknats in. Kommer framöver.
                                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                                ///David
                                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...