Skadad salvinihanne, ögat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Skadad salvinihanne, ögat

    Något som läker tror ni?

    Jag misstänker att barnen lekt lite väl mycket i rummet och rör man sig häftigt så slamrar de in i bakgrunden... jag har inga strider i akvariet
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • salmberg
    NCS Medlem
    • oktober 2007
    • 830

    #2
    Har haft liknande skader på ciklider och det har blivit bra. 2-3 dl salt per 100l vatten.
    Tillsätt det under 2dagar.

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Jag ska prova det, du menar att jag inte ska dumpa i 1,4 kilo salt på en gång i 720 akvariet utan sprida ut det över 2 dagar?
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • RobinH
        Användare
        • augusti 2008
        • 2150

        #4
        Ursprungligen postat av DaRe
        Jag ska prova det, du menar att jag inte ska dumpa i 1,4 kilo salt på en gång i 720 akvariet utan sprida ut det över 2 dagar?
        Bara till att dumpa allt på en gång!
        CA

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          ok tackar, jag har nu matat i 1 kilo bakom BTN modulen där det är högt drag genom filtret. Hoppas det lättar för fisken. Han verkar inte särskilt brydd egentligen men det ser ju lite otäckt ut.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          Arbetssätt...