Aequidens metae

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aejohansson
    Användare
    • maj 2011
    • 432

    Aequidens metae

    Hur är det med tillgängligheten på den i Sverige? Har inte lyckats hitta någon

    Sen skulle jag vilja höra era erfarenheter av arten.
  • Rivulatus
    Användare
    • december 2002
    • 811

    #2
    Har nyss gått ett gäng på mariedal.
    SA:

    Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
    Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Väldigt vacker art, vad jag hört och som jag tror gäller alla Aequidens så tappar de en del av den Orangea färgen med åldern, men de häftiga.

      Det fanns en hel uppsjö av svenskodlade på lagret för ett tag sedan vet ej hur det är nu.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • aejohansson
        Användare
        • maj 2011
        • 432

        #4
        Det va som fan, är dom borta på mariedal?
        Senast redigerad av aejohansson; 03 oktober 2011, 15:38.

        Kommentar

        • Johan
          Användare
          • augusti 2002
          • 3029

          #5
          jag hade ett par meate får många år sedan, bilder finns på artbeskrivningen. Jag tycker de var lunga både under och när det inte var lek. de gick i ett 720, med bla guldsöm o lite sånt. och de klarade sig fint. en av de fiskar jag gärna skulle vilja ha igen. men inte sett några någonstans.

          Kommentar

          • Banderad
            Användare
            • februari 2006
            • 3479

            #6
            Ursprungligen postat av aejohansson
            Hur är det med tillgängligheten på den i Sverige? Har inte lyckats hitta någon

            Sen skulle jag vilja höra era erfarenheter av arten.
            Jag hade ett fullvuxet par ett tag (hannen var över 20cm). De är fredliga, men rycker upp lite växter och så när de blir större. Det står i artbeskrivningar och så att de inte rör växter. Men mitt äldre par gjorde det i allra högsta grad. Som tidigare nämnts är de inte lika färgglada som äldre, men de är fortfarande riktigt fina.

            /Jocke

            Kommentar

            Arbetssätt...