Pink's 300L Malawi
Kollaps
X
-
Hade tänkt ta kort idag... men tappade telefonen i ett akvariumden verkar dock ha överlevt... kanske lyckas bättre imorgon.
Lämna en kommentar:
-
Karet på plats, modulen på plats, bakgrundsfolien på plats...
Nu saknas bara lite vatten, inredning, filter och såklart BILDER*sorry*
Lämna en kommentar:
-
Sista lagret lackat :-) hoppas kunna ställa karet på plats och fästa folien i helgen.
Återkommer med bilder imorgon.. =) //PinkTessLämna en kommentar:
-
Jo det funkar ju med de som e igång... Men det här med att starta verkar svårare :-P fast kan ju bero på 5 gojor och ett gäng hästar också.. Tråkigt bara att det aldrig blir gjort...men nu har jag lackat ena sidan iaf :-D hoppas nämligen att karet ska vara startat innan gcg auktionen då man kan tänkas hitta något kul att köra in det med :-)Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
Status:
Köpt lack men inte hunnit lacka...
Kapat modulen
Ska flytta karet till rätt position så snart jag har bärhjälp
Kommer ev lacka modulen och fästa bakgrundsfolien imorgon
Hett tips! Tro inte att du kan pyssla med akvarium när du läser på handelsLämna en kommentar:
-
Finns det någon ciklid i lämpligare storlek med brun/grå/naturfärgade honor? Mest honorna som jag tyckte var häftiga hahaLämna en kommentar:
-
Var det jag tänkte... men ska nog satsa på någon av zebrorna jag nämde iaf så får vi se vad det blir för ngt merLämna en kommentar:
-
Min erfarenhet av P. Taeniolatus är att de kan vara lite stökiga. De funkar med Mbuna men jag vet inte om jag skulle valt dom till en burk på 300 liter direkt.Lämna en kommentar:
-
Lite progress...
Välkomna till "Pinks fairytale forest reef"
Nästa steg är att lacka & kapa modulen samt silikona fast den och fästa bakgrundsfolien (den orangea alltså). Tvätta karet innan allt det där förstås..
Sen är det bara att köra igång... kompletterat upp ytterfiltret med nytt inloppsset och hittat ett pumphuvud på 1800L samt att jag har en massa filtermatta och vp rör... sand och korallgrus finns.. stenen ska bara tvättas.. anubias finns... ja då ska vi bara välja fisk sen också (hintar om inlägget ovan)
Lämna en kommentar:
-
Då har man varit ute på en liten akvarietur i verkligheten...
Kollat runt på lite olika fiskar hos bland annat Nol och lite andra ställen runtom Göteborg.
De fiskar som drog till sig uppmärksamhet skiljer väl sig lite mot de jag tittat på tidigare.
Metriaclima sp. "zebra gold" med OB honor var riktigt snygga likaså
Metriaclima sp. "zebra slim" som fanns i MB/OB variant.
Något annat jag föll som en fura för varProtomelas taeniolatus (Namalenje) är ju dock i största laget... försäljaren trodde dock att ett par eller en trio inte skulle vara några problem i ett 300L.
Sen var ävenPseudotropheus flavus riktigt snygga... och
Labeotropheus trewavasae , Thumbi West var riktigt fina de med...
Ja inte lätt det här, någon som tror att det skulle gå att kombinera ihop någon/några av de här arterna till någon vettig fisksammansättning i mitt lilla kar?Lämna en kommentar:
-
Har förresten läst lite fler trådar om epolan-v golvlacket jag tänkte använda... verkar vara safeLämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar: