Tilapia snyderae ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    Tilapia snyderae ?

    Ja är det någon som har Tilapia snyderae för närvarande. Själv avlivade jag mina 4 för ett år sen ( hade dem i 2 år). De blev helt enkelt för buffliga för min smak och dessutom lämmnade de dvärg klassen och blev rätt så stora
    ca 15 cm. Vidare bleknade färgerna med storleken så de fick lämmna plats för annat. Men som sagt i vackert minne bevarade, väldigt livliga fiskar med personligt beteende.
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Bra bild, vet du om det är en hanne eller hona? Har du fler foton?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • HåkanM
      NCS Medlem
      • november 2005
      • 1294

      #3
      Ursprungligen postat av DaRe
      Bra bild, vet du om det är en hanne eller hona? Har du fler foton?
      Det är en hane, Nej tyvärr detta var den enda godtagbara bilden, duger väl som extrabild i artregistret ?

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Absolut, jag lägger till den, kanske till och med som huvudbild och den andra extra bild?!
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • daniel_i_malmö
          Användare
          • april 2002
          • 1338

          #5
          Ursprungligen postat av HåkanM
          Ja är det någon som har Tilapia snyderae för närvarande. Själv avlivade jag mina 4 för ett år sen ( hade dem i 2 år). De blev helt enkelt för buffliga för min smak och dessutom lämmnade de dvärg klassen och blev rätt så stora
          ca 15 cm. Vidare bleknade färgerna med storleken så de fick lämmna plats för annat. Men som sagt i vackert minne bevarade, väldigt livliga fiskar med personligt beteende.
          Det låter precis om min erfarenhet av arten. Köpte dem innan det var allmänt känt att de blev stora, i Tyskland. Lamboj anger ju 6,5 cm som maxstorlek om jag inte minns fel. De var verkligen oerhört vackra första gångerna de lekte. Den väl utfärgade fisken som vaktar yngel på min bild i artbeskrivningen är ca 7 cm skulle jag tro, om jag jämför med stenen bakom som jag fortfarande har kvar i akvariet.

          Men sedan tappade de en hel del av färgen när de växte. De blev buffliga och tuggade till och med i sig anubiasbladen. Skänkte dem till min lokale handlare som fortfarande har ett par kvar.
          Senast redigerad av daniel_i_malmö; 21 september 2011, 23:33.
          Tjugofem år med ciklider.
          http://www.malmoakvarieforening.se
          Centralamerika 2006
          Svart kaffe och drömmeri...

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Ingen med hygglig bild på en hona?
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Cichlid-Power
              Användare
              • november 2006
              • 253

              #7
              Ursprungligen postat av DaRe
              Ingen med hygglig bild på en hona?

              Jeg får vel sende deg bilder av T. snyderae hunn siden du tjatar så j....ligt
              Nøjd??

              Cichlid-Power

              PS Anton sa at jeg ønsket dem små, skulle man ikke fore for mye.

              Kommentar

              • Carliz
                Användare
                • maj 2012
                • 233

                #8
                Ursprungligen postat av Cichlid-Power
                Jeg får vel sende deg bilder av T. snyderae hunn siden du tjatar så j....ligt
                Nøjd??

                Cichlid-Power

                PS Anton sa at jeg ønsket dem små, skulle man ikke fore for mye.
                Fina bilder

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #9
                  Ursprungligen postat av Cichlid-Power
                  Jeg får vel sende deg bilder av T. snyderae hunn siden du tjatar så j....ligt
                  Nøjd??

                  Cichlid-Power

                  PS Anton sa at jeg ønsket dem små, skulle man ikke fore for mye.
                  hehe, tackar tackar...
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  Arbetssätt...