Presentation av ny medlem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Madflipper
    Användare
    • september 2011
    • 19

    Presentation av ny medlem

    Tänkte dra en liten snabb presentation av mig själv, Heter Conny, skapligt nyinflyttad till Stockholm, är en blivande applikations utvecklare och givetvis en fisk tokig herre Har hållit på en hel del med malawis för ca 10 år sedan men la ner då jag sålde huset jag bodde i då och helt enkelt inte fick plats med alla kar. Men nu har jag börjat så smått igen och planen är väl att få fram fina fiskar igen... känner mig dock lite ringrostig för tillfället men det är ju därför vi har dessa underbara forum där man kan ta hjälp.

    Så just nu har jag 560l vatten i lägenheten delat på 3st 120L och ett 200L

    i dom små går en grupp Golden på uppväxt och en liten grupp rödzebra, dessutom spottade min nyinköpta afra hona ut en pytte kull på 6 yngel härom dagen så dom går i en kasse. i det stora går det zebror och afra just nu tanken är att dom finaste golden skall komma ner i det när dom vuxit på sig lite. skall se om jag kan få upp lite bilder, har overkill filtrering på mitt 200 just nu haha i know men fick ett så bra pris på den där fuval fx5 och var tvungen att se om det funkade sen fick det vara kvar i väntan på större jobb
  • Kajjjan
    NCS Medlem
    • juni 2008
    • 1882

    #2
    Välkommen till detta forum och tillbaka i ciklidträsket! Håller med dig om att det är en fantastisk tillgång med dessa forum. Jag hade lite malawi i början på 70-talet när de började komma till Sverige men har först nu - för en vecka sedan - återupptagit malawispåret. Jag tycker det är väldigt intressanta firrar.
    //Kaj

    Kommentar

    • Madflipper
      Användare
      • september 2011
      • 19

      #3
      tackar tackar, ja nu när jag börjat igen undrar man lite varför man slutade hehe, har även fått sambon med på ett litet hörn så hon skall skaffa en egen burk att hålla på med

      Kommentar

      • Kajjjan
        NCS Medlem
        • juni 2008
        • 1882

        #4
        Ursprungligen postat av Madflipper
        tackar tackar, ja nu när jag börjat igen undrar man lite varför man slutade hehe, har även fått sambon med på ett litet hörn så hon skall skaffa en egen burk att hålla på med
        Ja, det kan ju aldrig vara fel att ha sambon på samma sida. Själv har jag en hustru som i alla fall sköter fiskarna utmärkt när jag är bortrest på jobb. Hon delar inte fullt ut mitt starka intresse dock, men hon har insett att jag mår bra av att hålla på med mina firrar så hon låter mig hållas. En make med firrar är en glad make!

        //Kaj

        Kommentar

        • Madflipper
          Användare
          • september 2011
          • 19

          #5
          Nej det är helt klart en fördel dessutom jobbar hon på en zoo butik vilket hjälper till, kan snabbt få hem det man behöver om inte annat hon har nog som din fru inte helt samma intresse som jag men det börjar hända saker där med, haha ja glad blir man av dem helt klart


          Ursprungligen postat av Kajjjan
          Ja, det kan ju aldrig vara fel att ha sambon på samma sida. Själv har jag en hustru som i alla fall sköter fiskarna utmärkt när jag är bortrest på jobb. Hon delar inte fullt ut mitt starka intresse dock, men hon har insett att jag mår bra av att hålla på med mina firrar så hon låter mig hållas. En make med firrar är en glad make!

          //Kaj

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Välkommen hit!!

            Ser riktigt trevligt ut.

            Applikationsutvecklare!! Jag som letar någon som kan knåpa ihop en app (IOS/Android) som underlättar att hitta våra artiklar i artikelregistret samt artregistret. Hrm...
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Kajjjan
              NCS Medlem
              • juni 2008
              • 1882

              #7
              Jag ska dra igång mitt Fluval Fx5 till mina Malawi imorgon. Hur låter ditt? Högt och mycket? Eller ingenting alls? Jag har läst att det kan vara lite olika mellan olika Fx5'or. Karet står i gästrummet så det är bra om det inte stör nattsömnen...

              //Kaj

              Kommentar

              • Madflipper
                Användare
                • september 2011
                • 19

                #8
                jorå mer kommer det bli men först skall vi byta lägenhet, eller vad det nu blir för att det är ont om plats som det är

                hehe jasså det gör du, ja jag har gått 4 veckor på utbildningen så kan nog inte bidra med så mycket just för tillfället men hjälper gärna till senare om det behövs


                Ursprungligen postat av DaRe
                Välkommen hit!!

                Ser riktigt trevligt ut.

                Applikationsutvecklare!! Jag som letar någon som kan knåpa ihop en app (IOS/Android) som underlättar att hitta våra artiklar i artikelregistret samt artregistret. Hrm...

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #9
                  Jag var så¨nätt på väg att ge mig in och hacka vilt själv, men det hade nog varit allmän fara.

                  Känn ingen press. Det hinner hända mycket. Kan ju vara ett kul projekt på plugget kanske tillsammans med en pluggkamrat. Är det en speciell app utvecklar linje/kurs?
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Madflipper
                    Användare
                    • september 2011
                    • 19

                    #10
                    Jag har mitt står i skåpet under 200L i vardagsrummet och visst lite låter det men inget jag tänker på längre så skulle säga att det är okej, har läst samma saker om det men mitt exemplar verkar okej faktiskt



                    Ursprungligen postat av Kajjjan
                    Jag ska dra igång mitt Fluval Fx5 till mina Malawi imorgon. Hur låter ditt? Högt och mycket? Eller ingenting alls? Jag har läst att det kan vara lite olika mellan olika Fx5'or. Karet står i gästrummet så det är bra om det inte stör nattsömnen...

                    //Kaj

                    Kommentar

                    • Kajjjan
                      NCS Medlem
                      • juni 2008
                      • 1882

                      #11
                      Ursprungligen postat av Madflipper
                      Jag har mitt står i skåpet under 200L i vardagsrummet och visst lite låter det men inget jag tänker på längre så skulle säga att det är okej, har läst samma saker om det men mitt exemplar verkar okej faktiskt
                      Ok, i morgon lär jag upptäcka vilken kategori mitt hamnar i...
                      //Kaj

                      Kommentar

                      • Madflipper
                        Användare
                        • september 2011
                        • 19

                        #12
                        hehe skadar aldrig att prova så lär man sig mycket finns bra böcker om det med, nejdå det gör jag inte, ja det skulle vara ett bra projekt faktiskt har ju ett examensarbete att tänka på att göra senare med om inte annat,

                        det är en YH utbildning på 1,5 år där vi har teori i 1 år sen är vi på praktik sista terminen den är på Nackademin så det är en utbildning helt riktad mot mobila applikationer



                        Ursprungligen postat av DaRe
                        Jag var så¨nätt på väg att ge mig in och hacka vilt själv, men det hade nog varit allmän fara.

                        Känn ingen press. Det hinner hända mycket. Kan ju vara ett kul projekt på plugget kanske tillsammans med en pluggkamrat. Är det en speciell app utvecklar linje/kurs?

                        Kommentar

                        • Madflipper
                          Användare
                          • september 2011
                          • 19

                          #13
                          Håller tummen på att det skall vara samma för dig

                          // Conny


                          Ursprungligen postat av Kajjjan
                          Ok, i morgon lär jag upptäcka vilken kategori mitt hamnar i...
                          //Kaj

                          Kommentar

                          • Kajjjan
                            NCS Medlem
                            • juni 2008
                            • 1882

                            #14
                            Ursprungligen postat av Madflipper
                            Håller tummen på att det skall vara samma för dig

                            // Conny
                            Tack! Återkommer med rapport...
                            //Kaj

                            Kommentar

                            • HåE
                              Användare
                              • september 2007
                              • 1525

                              #15
                              Välkommen till forumet Madflipper!
                              När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...