zebra+elfenben+delfinciklid=sant?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ruwster
    Användare
    • september 2011
    • 4

    zebra+elfenben+delfinciklid=sant?

    hejsan! haren härlig blandning av arter och djur i mitt ena akvarium, jag har en zebra hane och en elfenbens hona (verkar vara ett par) och en delfinciklid hona har jag med dem som är ca 15cm och paret är 5-7 cm. har även en förvåningsvärt lugn kinesiskalgätare på ca 5 cm med dem. Sist men inte minst så har jag en jätte fin sköldpadda som är 17cm över skalet, kan det bli ett intressantare akvarium?

    det är nu så att ingen visar intresse för att skada någon annan utan alla fiskar åker som på ett led efter sköldpaddan vart hon än simmar,ser så gulligt ut

    har ni några erfarenheter som bryter normerna man alltid hör (läser)? vore kul o höra andras erfarenheter av udda "familjer"
    /ruwster
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Välkommen hit!!

    Cikliderna funkar nog bra ihop de är i botten samma fisk, bara olika färgmorpher. Dock ska du inte sprida ynglen av dem då det skapar en himla oreda bland fiskar på marknaden.

    Jag misstänker att du menar siamesisk algätare, eller?

    Vad gäller sköldpaddanhar jag ingen aning hur det fungerar. Många är ju växtätare så av den synpunkten borde det fungera, det jag hört om Sköldpaddor är att de skitar ned väldigt mycket så se till att du byter ordentligt med vatten varje vecka. 50% av vattnet skulle jag köra. De flesta sköldpaddor vill väl också ha en landdel? Eller?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • ruwster
      Användare
      • september 2011
      • 4

      #3
      sköldpaddan är inte vegetarian utan hon får någon guppie då och då som godis
      nej jag menar inte siamesisk utan KINESISK det är olika fiskar japp byter ca 10 liter varannan dag, och en landdel har sköldpaddan självklart även om hon nästan aldrig är på den =)
      Senast redigerad av ruwster; 11 september 2011, 10:49.

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Ja det borde väl funka. Är det denna algätare
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • ruwster
          Användare
          • september 2011
          • 4

          #5
          japp en liten sådan är det (blir runt 15-20 cm)

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Har du bilder på det hela?
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            Arbetssätt...