Fisktips från Colombia?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rivulatus
    Användare
    • december 2002
    • 811

    Fisktips från Colombia?

    Hejsan, är rätt så färsk på SA då jag i princip hållit bara CA (större) hela tiden jag varit aktiv. Omväxling är alltid roligt och jag har rensat ut allt CA förutom mitt Amphilophus robertsoni par (som är poliser) och förutom de så har jag ett par vf Caquetaia myersi , tre "golden nuggets", sju Colombiatetror (som minskar stadig i antal..) och fyra ex. Chiclasoma cf. ornatum på uppväxt.

    Jag vill om även det inte är samma lokal på arterna hålla mig till Colombiaområdet och ev Paraguay men vet inte riktigt vad för roligt som kommer därifrån som skulle passa? Har nån nått tips tar jag gärna emot det. Det jag själv har funderat på är corydoras, nån gäddciklid? men har dålig kunskap om vad som funkar/passar.

    mvh /O
    SA:

    Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
    Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Söker du i artregistret på fritext och colombia med bilder som resultat får du en riktigt spännande lista.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Rivulatus
      Användare
      • december 2002
      • 811

      #3
      Tack, jättebra funktion som jag aldrig använt förut! Svårt val dock Kanske Geophagus pellegrini ? Nån som har erfarenhet av den?
      SA:

      Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
      Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Jag hade några, de ska likna crassilabris i viss mån kolla den tråden. Tyvärr hade mina fula fenor och de dog, troligen pga förgiftning av antimögelmedel. Sök på mina trådar så har jag en del bilder.

        Fantastiska firrar annars!!!!
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        Arbetssätt...