Tomocichla Tuba

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobinH
    Användare
    • augusti 2008
    • 2150

    Tomocichla Tuba

    Tomocichla tuba paret som Micke Jarl hade går numera hos mig sen en vecka tillbaka...
    Inga färg explosioner på dessa direkt men ovanlig,udda och verkar vara mycket intressanta.

    Dom senaste dagarna har det börjat hända grejor (med honan ialla fall)
    hon har börjat gräva och putsa stenar och igår så började äggläggnings röret titta fram, e dock inte så säker på att hanen fattar vad som händer han simmar mest i sin egna lilla värld och ibland jagar han honan lite, får hoppas på att han e lite seg bara..

    tog några foto.

    1 och 2 Honan
    3 och 4 Hanen
    CA
  • HåE
    Användare
    • september 2007
    • 1525

    #2
    Häftiga firrar! Både honan och hanen ser lite udda ut. Gillar den svarta masken runt ögonen hos honan.
    När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

    Kommentar

    • JockeB
      Användare
      • maj 2004
      • 2964

      #3
      Jaa dom är läckra Robin Om du skulle få till en lek, så skulle jag ta bort hanen direkt efter.
      Honan är offtast den som tar hand om avkomman på denna art.
      När jag hade dessa så gjorde jag bort mig på just detta, när dom hade lekt så blev hanen galen på honan, och skulle ha henne ur karet! Och han lyckades också tyvärr, sen åt han upp äggen..
      Håller tummarna
      Mvh Jocke
      Centralamerikanska Ciklider!

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Otroligt läckra, tack för de bilderna!
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • april 2002
          • 2277

          #5
          kanon bilder Robin...hoppas verkligen de leker..
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • oaken
            Användare
            • januari 2008
            • 269

            #6
            Är ingen CA-fantast men uppskattar ändå bilderna väldigt mycket! Mycket fina fiskar. Ser ut att vara ett mycket snyggt akvarium också för den delen.

            Kommentar

            • RobinH
              Användare
              • augusti 2008
              • 2150

              #7
              Ursprungligen postat av HåE
              Häftiga firrar! Både honan och hanen ser lite udda ut. Gillar den svarta masken runt ögonen hos honan.
              Ja Tack Håe
              CA

              Kommentar

              • RobinH
                Användare
                • augusti 2008
                • 2150

                #8
                Ursprungligen postat av Beast
                Jaa dom är läckra Robin Om du skulle få till en lek, så skulle jag ta bort hanen direkt efter.
                Honan är offtast den som tar hand om avkomman på denna art.
                När jag hade dessa så gjorde jag bort mig på just detta, när dom hade lekt så blev hanen galen på honan, och skulle ha henne ur karet! Och han lyckades också tyvärr, sen åt han upp äggen..
                Håller tummarna
                Ja jag misstänker det oxå har sett nu på morgonen att han är lite mer ihärdig med att jaga honan typ hela tiden, men inga skador eller liknande än iaf. tvivlar om det kan bli någon lek överhuvet taget honan sticker så fort hanen kommer nära! Tack för tipset
                CA

                Kommentar

                • RobinH
                  Användare
                  • augusti 2008
                  • 2150

                  #9
                  Tack Dare,Oaken och Micke ja jag hoppas fortfarande!
                  CA

                  Kommentar

                  • Rickard Karlsson
                    Användare
                    • september 2008
                    • 78

                    #10
                    Mycket vackra fiskar.

                    Kommentar

                    • Jonny
                      Användare
                      • mars 2010
                      • 231

                      #11
                      Vilken skillnad det e på dom fiskarna nu o när dom gick i sandby, då reflekterade man knappt över dom. Hade dom haft denna färgprakt då hade man ju köpt dom direkt Lycka till med dom.

                      Kommentar

                      • RobinH
                        Användare
                        • augusti 2008
                        • 2150

                        #12
                        Ursprungligen postat av Jonny
                        Vilken skillnad det e på dom fiskarna nu o när dom gick i sandby, då reflekterade man knappt över dom. Hade dom haft denna färgprakt då hade man ju köpt dom direkt Lycka till med dom.
                        Ja dom e kanske inte lika gråa som när dom gick där, Men färgprakt vet jag inte om jag vill kalla det dom gick ju med en massa andra bjässar i ett 540l kar så där kom dom ju garanterat inte till sin rätt!
                        CA

                        Kommentar

                        • salmberg
                          NCS Medlem
                          • oktober 2007
                          • 830

                          #13
                          Mycket snygga Robin. Ja dessa har vi tittat på mycket i sandby på Robin.. Hihi.. Och nu har du dom.. Stort grattis.

                          Hoppas du får lek på dom. Tror jag hadde tagit Jockes förslag om att flytta hanen om dom leker. Undrar om dom inte är lite knepiga av sig.. Som godmannina som några av oss haft. Tankarna kommer på det stora paret godmanni som jag fick av dig.. Hur som ett stort lycka till..

                          Kommentar

                          • RobinH
                            Användare
                            • augusti 2008
                            • 2150

                            #14
                            Ursprungligen postat av salmberg
                            Mycket snygga Robin. Ja dessa har vi tittat på mycket i sandby på Robin.. Hihi.. Och nu har du dom.. Stort grattis.

                            Hoppas du får lek på dom. Tror jag hadde tagit Jockes förslag om att flytta hanen om dom leker. Undrar om dom inte är lite knepiga av sig.. Som godmannina som några av oss haft. Tankarna kommer på det stora paret godmanni som jag fick av dig.. Hur som ett stort lycka till..
                            Tack Rickard
                            CA

                            Kommentar

                            • Jonny
                              Användare
                              • mars 2010
                              • 231

                              #15
                              Ursprungligen postat av RobinH
                              Ja dom e kanske inte lika gråa som när dom gick där, Men färgprakt vet jag inte om jag vill kalla det dom gick ju med en massa andra bjässar i ett 540l kar så där kom dom ju garanterat inte till sin rätt!
                              Ja nu menade jag ju inte färgprakt som hos malawi, utan alla olika färger dom har nu. Kom ju inte fram innan

                              Kommentar

                              Arbetssätt...