Bästa ölen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GraTis
    Användare
    • januari 2013
    • 414

    Den här är fin ibland,
    Snygg kapsyl som jag gillar.

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • april 2002
      • 9579

      Bryggarkompisens saison var riktigt trevlig.
      Bifogade filer
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Getingen
        Användare
        • december 2012
        • 412

        Kul Själv gjorde jag min andra bryggning idag. En Irish Red Ale, mäskningen var ett helvete då termometern visade allt annat än rätt, men jag prickade nästna OG ändå, beräknat var 1054, jag fick 1056. Vörten smakade mycket lovande. Hoppas på en hyfsad utjäsning nu bara så kan nog detta bli bra ändå trots allt

        Kommentar

        • Getingen
          Användare
          • december 2012
          • 412

          Detta fick jag med mig hem igår





          Blev även en beställning på en del annat ifrån T6/T7 då jag inte bor i nån av de större städerna.

          Först ut att testat blev Lervig Konrad's Stout. En Imperial Oatmeal Stout på 10,4% ifrån Norge.

          Svart vätska med brunt ganska så kompakt skum. Doftar kraftigt av soja, lite röda bär och en gnutta choklad. Efter ett tag vädras lite av sojadoften bort och den blir mer balanserad tillsammans med doften ifrån de röda bären som bättre kommer fram.

          Mjuk munkänsla vilket är typiskt för oatmeal stouts, i smaken hittar jag lite soja, röda bär och lite choklad precis som i doften, men även en liten rostad ton och lite karamell. Kolsyran är lätt och mjuk. Eftersmaken väldigt mjuk och beskan låg.

          En bra stout men lite väl mesig för att vara på 10,4%, då tycker jag man kan kräva mer. Ganska så prisvärd (29,90kr för 33cl) och skulle tro att den vinner lite på lagring. 7/10.

          Kommentar

          • Lars
            Användare
            • augusti 2010
            • 226

            Finns det recensioner på Byaregårdens produkter?

            Klicka på bilden för större version

Namn: rököl.jpg
Visningar: 1
Storlek: 53,0 KB
ID: 686892
            Hemsida
            FiskTorget

            Kommentar

            • Getingen
              Användare
              • december 2012
              • 412

              Ett tips är att googla ölens namn och recension, då får du nog någon träff ifrån någon blogg. Annars kan du googla ölens namn och ratebeer och får då allt ifrån ett 10-tal omdömen till 1000-tal beroende på vad det är för öl.

              Kommentar

              • Micke
                Användare
                • april 2002
                • 9579

                Ursprungligen postat av Lars
                Finns det recensioner på Byaregårdens produkter?
                Jag gick en bryggkurs hos för Byaregårdens förra året och har testat de flesta av deras öl. Jag tycker att deras öl håller bra klass, gillar särskilt deras julöl (brown ale) och IPA med nya zeeländskt humle. Rökölet är helt nytt i deras sortiment så det har jag inte testat än.
                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                Kommentar

                • Micke
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9579

                  Alltid samma spänning att testa en ny brygd för första gången. Detta var min 14:e batch och den kart bästa IPA'n hittills med generöst fruktiga toner från humlesorterna Columbus, Simcoe och Amarillo. En lättdrucken IPA på 6,6% och en beska på ca 45 IBU.
                  Bifogade filer
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                  Kommentar

                  • GraTis
                    Användare
                    • januari 2013
                    • 414

                    Ursprungligen postat av Micke
                    Alltid samma spänning att testa en ny brygd för första gången. Detta var min 14:e batch och den kart bästa IPA'n hittills med generöst fruktiga toner från humlesorterna Columbus, Simcoe och Amarillo. En lättdrucken IPA på 6,6% och en beska på ca 45 IBU.
                    Den ser läcker ut.

                    Kommentar

                    • jjacek
                      Användare
                      • oktober 2011
                      • 158



                      Mmmmm......SVANEKE!!!!
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • Getingen
                        Användare
                        • december 2012
                        • 412

                        Sierra Nevada Narwhal släpps i december för 38,90kr för 35,5cl. Har varit sugen väldigt länge på att få testa denna öl. En imperial stout på 10,2% bryggd med bland annat honung. Enligt amerikanerna själva verkar detta vara en av de bättre SN gjort på senaste tiden. Första batchen släpptes oktober 2012. Nu kommer det äntligen några flaskor till Sverige. Förövrigt kommer det massvis av grymma grejer. Ta en titt på portersteken.se om ni vill veta mer.

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          Tack för tipset
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • Getingen
                            Användare
                            • december 2012
                            • 412

                            Ikväll blev det bland annat en Cantillon Iris ifrån Belgien. En lambik bryggd på 100% kornmalt vilket är ovanligt, sedan lagrad 2 år på ekfat för att sedan torrhumlas innan den tappas på flaska, denna var bara några månader gammal och grymt god, går att dricka både färsk och med flera år på nacken. Rekommenderas. 9/10
                            Inköpt i Danmark för 100DKK för 75cl. 6%

                            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_2302.jpg
Visningar: 1
Storlek: 290,6 KB
ID: 687067

                            Kommentar

                            • Getingen
                              Användare
                              • december 2012
                              • 412

                              Blev även denna i helgen. Black Elixir 200 ifrån Det Lille Bryggeri. En Imperial stout på 13,7%(!). Extremt god men ganska tung och perfekt att dela en flaska på två. En halv flaska tog mig 40 minuter att dricka. Perfekt att sitta och sippa på. En liten sipp och hela munnen fylls med smak! Rekommenderas! 9/10

                              59,90kr för 33cl i små partier i augusti 2013. (nästan helt slutsåld)

                              Kommentar

                              • DaRe
                                NCS Medlem
                                • september 2009
                                • 22831

                                Bigfoot med riktigt god hemmagjord hamburgare.
                                Bifogade filer
                                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                                ///David
                                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...