Ny funktion i artregistret: Släktesbeskrivningar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Ny funktion i artregistret: Släktesbeskrivningar

    Gå in i artregistret i den långa listan på släkten till vänster ser ni nu en förändring. Alla släktesnamn är ändrade till länkar.
    klicka på en och ni ser alla arter i den släkten med bilder.

    Tanken är att varje släkt ska få en generell beskrivning.

    Givetvis är det Joakim Draftoft som står bakom både bedriften och ideen! Kudo Joakim!

    Tveka inte utan fatta tangentbordet eller ta fram er gamla/nya artikel och skriv ihop en text om som sammanfattar släktet eller dra igång en tråd där vi tillsammans reder ut en rimlig beskrivning av ett visst släkte.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Vill tipsa om detta igen då det har tagit stora steg framåt.

    Se vänstermenyn på huvudsidan på artregistret där ni har alla släkten sammanfattade med bilder. Klickar ni på bilden så kan ni sedan klicka er till just den arten. Klickar ni på länken för en viss fångstplats kommer ni till fångstplatsbeskrivningen.


    Vissa släkten har dessutom en generell beskrivning med bild, se exempel:
    Guianacara

    Notera också att 10 artiklar i artikelregistret finns med länkar i en ruta till höger om släktet.


    Med denna stora upplyftning och det magnifika innehållet blir detta artregister till världsunikt och i min mening bäst!
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Notera också ni som inte sett detta att när ni kollar på en viss art så är släktesnamnet för arten klickbar. Då kommer ni till beskrivningen av släktet.

      Dessutom finns alla släktesbeskrivningar i Android appen, leta efter textsymbol/bildsymbol intill släktesnamnet.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Uffe Lindström
        Användare
        • maj 2005
        • 285

        #4
        Vilket fantastisk jobb ni gör med artregristret!!

        Jag har ett par småförslag med släkten som slog mig när jag testade de nya funktionerna.
        Kan det inte vara länkat till släkten på vänstersidan när man står under arterna för ex. Sydamerika.
        Sen när man väl länkas till släktena så skulle i alla fall jag bara vilja se aktuell världsdels släkten. Nu blir lite att man inte ser skogen för alla träd.

        Uffe
        www.youtube.com/user/Uffelimpan

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Jättebra tips. Det lägger jag på önskelistan.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          Arbetssätt...