Ond, bråd död inget kul alls!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    #16
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Nu har det sjunkit ner i tankeverksamheten!
    Akvariet står fortfarande fullt med vatten och en ancistrus och lyset slås på på morgonen och släcks på kvällen med tidur.
    Idag så satt jag framför akvariet och sörjde. Plötsligt stannade innefiltret (ett Eheim 2252) Jag hajade till och petade på pumpen som gick igång igen. Petade en gång till och den stannade. Efter ett antal petningar så var misstanken att det var glappkontakt ett faktum.
    Så pumpen måste ha lagd av en stund efter matningen och förmodligen så var syrebristen orsaken till att 20 vuxna och ett 25 tal 5cm yngel gick hädan.
    Men är lite konfunderat ändå, då jag haft strömavbrott på nått dygn i det rummet utan att någon fisk dött.
    Nåväl, pumpen är i soptunnan nu och akvariet ska tömmas, rengöras och annan fisk ska bebo det.
    Doppvärmare har jag inte i akvarierna förutom i diskuskaret.
    Sluta köp på loppis 10kr
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • Anna Österman
      Användare
      • mars 2006
      • 282

      #17
      Ursprungligen postat av Wilhelm
      Nu har det sjunkit ner i tankeverksamheten!
      Akvariet står fortfarande fullt med vatten och en ancistrus och lyset slås på på morgonen och släcks på kvällen med tidur.
      Idag så satt jag framför akvariet och sörjde. Plötsligt stannade innefiltret (ett Eheim 2252) Jag hajade till och petade på pumpen som gick igång igen. Petade en gång till och den stannade. Efter ett antal petningar så var misstanken att det var glappkontakt ett faktum.
      Så pumpen måste ha lagd av en stund efter matningen och förmodligen så var syrebristen orsaken till att 20 vuxna och ett 25 tal 5cm yngel gick hädan.
      Men är lite konfunderat ändå, då jag haft strömavbrott på nått dygn i det rummet utan att någon fisk dött.
      Nåväl, pumpen är i soptunnan nu och akvariet ska tömmas, rengöras och annan fisk ska bebo det.
      Doppvärmare har jag inte i akvarierna förutom i diskuskaret.
      Men arghh-snacka om att liten tuva stjälper ofta stort lass. Jag lider med dig. Vad blir det för nya skönheter?
      Fiskar är vänner-inte mat!

      Kommentar

      Arbetssätt...