Gallup: NCS äger fett, men varför?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Göran Å
    Användare
    • december 2005
    • 1295

    #16
    Är man genuint intresserad av akvariehobby och ciklider så anser jag att det är en självklarhet att man är medlem i NCS.

    För medlemavgiften på 295kr får man så mycket igen under 1år tycker jag.


    Det är ju igentligen en spottsyver om man ser vad annat kostar i samhället.
    Det motsvarar ex ca 20L bensin eller lite fika bröd eller en liten kasse med innehåll från sytembolaget, alla dessa ex är oftast slut efter en helg men medlemsskapet räcker i ett år.


    Mvh Göran
    http://www.skovdeaf.se/
    http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
    http://www.skovdefagelklubb.se/

    Kommentar

    • Mikael W
      NCS Medlem
      • augusti 2002
      • 8598

      #17
      Ursprungligen postat av Niklas Olsson
      Tycker procentsatsen visar lite galet jag ...blir liite mer än 100% om man slår ihop dom...vad händer om man kommer upp i 100% på ett svarsalternativ?
      Som David skrev, det är en Flervalsomröstning, dvs man kan i denna omröstning rösta för fler än ett alternativ, men antal röster visar då hur många personer som har röstat. Procenttalen räknas sedan i relation till antalet röstande, inte antalet givna röster.
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #18
        62 pers men hörni! 200 var jag ute efter!! Okey då 100!

        Vi är väldigt nyfikna på vad ni har för åsikter ni som säger noll koll! Vad får er att vilja vara medlem vad har vi missat???
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • april 2002
          • 14633

          #19
          Jag är med i NCS för att stödja (och då jag sitter i styrelse självklart verka för) NCS stadgeenliga mål men jag såg det som att vara med i gemenskapen och röstade på det (samt ciklidbladet och miljön).


          Föreningen har till ändamål att:


          * främja intresset för ciklider inom akvariehobbyn i de nordiska länderna
          underlätta kontakt och verka för ett gott kamratskap mellan föreningens medlemmar genom till exempel tidningsutgivning, webbsida och stödjande av lokala grupper
          * stödja internationellt samarbete inom föreningens intresseområde
          * främja ett allsidigt utbud av ciklider på den nordiska marknaden genom exempelvis stimulerande av inhemsk seriös odling och prisvärd sund import
          * stödja bevarandet av utrotningshotade ciklidarter och deras habitat

          Edit: Detta var ett skrämmande torrt svar...
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • Rickard Karlsson
            Användare
            • september 2008
            • 78

            #20
            Ncs

            Det mest fantastiska med att vara med i ncs är all den kunskapen man får av att vara med.Även om man är nybörjare får man snabbt en god bas kunskap genom tips och råd från medlemmar med mer erfarenhet.
            Att det finns en tidning för ciklid intresserade är ju bara helt fantastiskt.
            Uppskattar ncs mycket.

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • april 2002
              • 14633

              #21
              Ursprungligen postat av DaRe
              Fast iofs procenten borde väl bli rätt?? Bugg kanske?
              Nä, det verkar rätt. Siffrorna visar hur många som klickat i alternativet.
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #22
                Ursprungligen postat av Ola Svensson
                Jag är med i NCS för att stödja (och då jag sitter i styrelse självklart verka för) NCS stadgeenliga mål men jag såg det som att vara med i gemenskapen och röstade på det (samt ciklidbladet och miljön).


                Föreningen har till ändamål att:


                * främja intresset för ciklider inom akvariehobbyn i de nordiska länderna
                underlätta kontakt och verka för ett gott kamratskap mellan föreningens medlemmar genom till exempel tidningsutgivning, webbsida och stödjande av lokala grupper
                * stödja internationellt samarbete inom föreningens intresseområde
                * främja ett allsidigt utbud av ciklider på den nordiska marknaden genom exempelvis stimulerande av inhemsk seriös odling och prisvärd sund import
                * stödja bevarandet av utrotningshotade ciklidarter och deras habitat

                Edit: Detta var ett skrämmande torrt svar...
                Bra gejjer där Ola,... men ack så torra

                Kanske fler alternativ hade varit bra...


                OK 68 röster! Kom igen ge inte upp nu.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #23
                  Väldigt tydligt men på tok för få röster. Ös på ni som inte röstat!
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #24
                    Det kommer in någon röst då och då, men jag skulle vilja se mycket fler än 76 röster.

                    Även kommentarer från icke-medlemmar om varför ni inte känner att detta är något för er.
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Niklas Olsson
                      Användare
                      • februari 2003
                      • 1156

                      #25
                      Ursprungligen postat av Mikael W
                      Som David skrev, det är en Flervalsomröstning, dvs man kan i denna omröstning rösta för fler än ett alternativ, men antal röster visar då hur många personer som har röstat. Procenttalen räknas sedan i relation till antalet röstande, inte antalet givna röster.
                      Då e jag me :-)
                      //Niklas

                      www.nofoto.se
                      Nofoto på Facebook
                      ____________________________________

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        #26
                        Fler som vill rösta?
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        Arbetssätt...