Ny funktion: Ciklidbladet i PDF

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maltandis
    Användare
    • oktober 2003
    • 1567

    #76
    Ursprungligen postat av Ola Svensson
    Då finns Akvariet digitaliserat! Om pengarna används för att ge SARF konstgjord andning då bränns pengarna och varken SARF eller digitaliserad Akvariets finns. Jag ser det som en kulturgärning. Samma sak med gamla Ciklidbladet. Min uppfattning är att de ska digitaliseras. Frågan är om de ska göras tillgängliga endast för medlemmar eller inte men det är en annan fråga. Ska NCS styrelse använda "styrelsetid" till detta? Nej! Självklart inte! Men om jag tycker att det är kul och viktigt ska ingen komma och säga till mig att jag ska ägna mig åt vettigare saker. Hur jag använder min fritid är min sak. Jag råkar ha alla CB från 1973 och jobbar på att få tag i de jag saknar.
    Hittade några gamla Ciklidblad i källaren, det verkade som det var bättre förr :-) Bara Malawi- och Tanganyikaciklider på framsidan.
    Är det någon du saknar så skickar jag ner den/de.

    /J
    Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #77
      1967-1972 saknar jag.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • maltandis
        Användare
        • oktober 2003
        • 1567

        #78
        Ursprungligen postat av Ola Svensson
        1967-1972 saknar jag.
        Ska hålla ögon och öron öppna.
        Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #79
          maltandis kolla här också:
          Vi håller på att uppdatera artikelregistret och vi saknar en del omslag i digital form. Om någon har dessa och kan scanna in dem så är vi väldigt intresserade: <år><nummer>: 9804 9604 9603 9501 9504->9510
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Micke H
            NCS Medlem
            • oktober 2003
            • 144

            #80
            Jag hoppas verkligen att ni framåt i tiden ser till så att alla regler m.m är på plats och att man i kommande nummer kan ladda ner dom i pdf:er.
            Ipad:en är perfekt för en som pendlar med tåg varje dag och den kan man spara pdf:er i sin bokhylla ( en app i Ipad:en ). Det blir perfekt att kunna kika i Ciklidbladet på det sättet.
            Om man sen vill hitta någon artikel man läst så är det lättare att leta där en i garderoben.
            Visa att föreningen hänger med den moderna tekniken så får vi säkert lättare nya medlemmar

            Micke H
            540 liter +222 +222 +100

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #81
              Ursprungligen postat av Micke H
              Jag hoppas verkligen att ni framåt i tiden ser till så att alla regler m.m är på plats och att man i kommande nummer kan ladda ner dom i pdf:er.
              Ipad:en är perfekt för en som pendlar med tåg varje dag och den kan man spara pdf:er i sin bokhylla ( en app i Ipad:en ). Det blir perfekt att kunna kika i Ciklidbladet på det sättet.
              Om man sen vill hitta någon artikel man läst så är det lättare att leta där en i garderoben.
              Visa att föreningen hänger med den moderna tekniken så får vi säkert lättare nya medlemmar

              Micke H
              Har du problem att komma åt de PDFer vi nu har?

              Tycker du det räcker att alla nummer kommer ut i PDF format samtidigt som de kommer i pappersformat i brevlådan?
              Senast redigerad av DaRe; 06 september 2011, 21:53.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • Micke H
                NCS Medlem
                • oktober 2003
                • 144

                #82
                Ursprungligen postat av DaRe
                Har du problem att komma åt de PDFer vi nu har?

                Tycker du det räcker att alla nummer kommer ut i PDF format samtidigt som de kommer i pappersformat i brevlådan?
                Hejsan

                Har jag missat något ?? jag fattar det som att ni inte får publicera Ciklidbladen eftersom ni inte har godkänt från dom som äger bilderna .

                Skulle ni få Pdf:er på tidningen samtidigt som dom kommer i brevlådan så skulle det vara
                perfekt.

                Micke H
                540 liter +222 +222 +100

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #83
                  Vi fått ok från alla vi frågat (utom enstaka internationella författare) och vi har frågat 90% om det är någon vi missat är vi väldigt intresserade att komma i kontakt med dem.

                  Bland annat har
                  Ad konings
                  Anton Lamboj
                  Radek Bednarczuk
                  Wilhelm Heijns

                  sagt OK!

                  Alla icke medlemmar hade sagt ja redan innan vi publicerade och baserat på feedbacken tog vi kontakt med alla.

                  Und so weiter
                  Senast redigerad av DaRe; 10 september 2011, 00:18.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Nasso
                    Användare
                    • april 2011
                    • 154

                    #84
                    Har någon någon aning om när pdferna kan tänkas publiceras igen? Hade varit trevligt att läsa nya numret som kom idag på ipaden.
                    //Emil

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      #85
                      Jag la upp dem igår

                      Senast redigerad av DaRe; 27 september 2011, 19:23.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • Bjorn
                        Användare
                        • oktober 2009
                        • 939

                        #86
                        Ursprungligen postat av DaRe
                        What? Har ni delat upp tidningen i 16 st PDF-filer? Nejnejnej!! Gör om gör rätt!! 1 tidning 1 PDF... annars blir det värdelöst både att ladda ner och att lägga på Paddan (iPaden)
                        Newbie December 2009
                        Malawi: 450 liter
                        Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

                        Järfälla/Stockholm

                        Kommentar

                        • DaRe
                          NCS Medlem
                          • september 2009
                          • 22831

                          #87
                          Tål att fundera på dock kommer det att vara så att vissa artiklar inte kommer att publiceras på nätet pga av rättigheter. Dock försöker jag få till en IOS/Android app som fixar det hela lite snyggare.
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                          ///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                          Kommentar

                          • Bjorn
                            Användare
                            • oktober 2009
                            • 939

                            #88
                            Ursprungligen postat av DaRe
                            Tål att fundera på dock kommer det att vara så att vissa artiklar inte kommer att publiceras på nätet pga av rättigheter. Dock försöker jag få till en IOS/Android app som fixar det hela lite snyggare.
                            Det är ju som att få Ciklidbladet hem i brevlådan i en hög lösa papper... Mmmmm enklast är ju om ni kan merga/slå ihop alla 16 delarna till en ända fil fil.... och om ni sedan vill ha merarbetet med att publisera 16 + 1 filer (istället för 1).. Ja....
                            Newbie December 2009
                            Malawi: 450 liter
                            Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

                            Järfälla/Stockholm

                            Kommentar

                            • Bjorn
                              Användare
                              • oktober 2009
                              • 939

                              #89
                              Då har jag alla 16 filerna som 1 PDF på paddan...

                              Edit:
                              Använde denna sidan för att merga dom:
                              Merge PDF files in an instant! FoxyUtils has your PDF needs covered. Combine PDFs with our free online tools today!

                              ...vilket tog 20 sekunder.
                              Senast redigerad av Bjorn; 27 september 2011, 23:49.
                              Newbie December 2009
                              Malawi: 450 liter
                              Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

                              Järfälla/Stockholm

                              Kommentar

                              • Bjorn
                                Användare
                                • oktober 2009
                                • 939

                                #90
                                Ursprungligen postat av DaRe
                                Tål att fundera på dock kommer det att vara så att vissa artiklar inte kommer att publiceras på nätet pga av rättigheter. Dock försöker jag få till en IOS/Android app som fixar det hela lite snyggare.
                                På iOS använder jag ofta iBooks för PDF... Dock är denna oslagbar:



                                ..då den tar PDF, RAR, ZIP, olika e-boksformat och inte minst CBR! + Den gör det enkelt att organisera upp det man har.
                                Newbie December 2009
                                Malawi: 450 liter
                                Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

                                Järfälla/Stockholm

                                Kommentar

                                Arbetssätt...