Pris på räkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    Pris på räkor

    Vore kul att veta vad ni betalar för era räkor till räkmix. Oftast köper jag på Willys 1 kg för 29,90 kr. ( ja var finns sveriges billigaste räkor ?).
  • endymion

    #2
    Willys och när det är billigt brukar jag köpa ca 20 kg så det räcker tills nästa gång det är billigt. Jag gör åt med ca 10 kg räkor per månad. Sist jag köpte kom det fram en liten kille med sin pappa och undrade om jag skulle ha fest. Men jag förklara att jag skulle ha det till djurfoder och då sa de att det måste vara djur som jag tycker mycket om Tycker faktiskt även att den Willys räksort är den med bäst kvalitet, ofta mycket rom på räkorna, bra rödhet, rätt vikt .... inte 10 % mindre vikt när man hällt av vattnet. Nackdelen om man ska äta dem själv är ofta att storleken är väldigt blandad.

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • april 2002
      • 9122

      #3
      coop har just nu räkor för 29.90 kg, så jag har packat frysen full, så det räcker till nästa "tillbud!
      Räkorna har ju blivit dyrare pga oljeläckaget på andra sidan sjön!
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • Pelle
        Användare
        • maj 2002
        • 387

        #4
        Ursprungligen postat av Wilhelm
        Räkorna har ju blivit dyrare pga oljeläckaget på andra sidan sjön!
        Nja....se denna länk:

        Sommartider innebär höjda priser på räkor. Semesterfirande fiskare och minskad import från Norge är några av orsakerna.

        Kommentar

        Arbetssätt...