Nytt Eheim filter bullrar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    Nytt Eheim filter bullrar.

    Köpte ett flång nyt Eheim Ecco 130 till mitt 125 Liters kar.

    Låter som impellern på det brötar som bara den...

    Har testat allt jag kan komma på, sätta på och av flera ggr. Tagit ut och "gjort rent" impellern. Skakat ut luft ut filtret men den brummar som bara den iaf.

    De är när jag försöker lokalisera ljudet som jag får för mig att det är impellern som låter.

    Allting ser ut att vara helt.

    Har bytt ut allt filtermaterial man fick med till keramik istället då jag kommer använda filtret som co2 diffusor... Kan de vara detta som spökar?
  • RobinH
    Användare
    • augusti 2008
    • 2150

    #2
    Har haft samma problem med mitt eheim pro 3 och det har varit luft, pröva att fylla filterbehållaren med vatten innan du sätter på pumphuvudet, kanske kan hjälpa!
    CA

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      #3
      Skall prova detta men tror inte de kommer göra någon skillnad tyvärr, denna modellen har en funktion som gör att den fyller sig själv och verkar faktiskt dra ur de mesta av luften som är där i när man fyller... skall dock prova... man vet ju aldrig.

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Hur länge har det gått? jag hade en del problem med fluval innerfilter men det släppte efter några veckor och sedan kom det inte tillbaka. Ingen aning om vad som hände, men jag tolkade det som någon form av inkörning
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • FrePGun
          Användare
          • mars 2009
          • 2410

          #5
          Ursprungligen postat av DaRe
          Hur länge har det gått? jag hade en del problem med fluval innerfilter men det släppte efter några veckor och sedan kom det inte tillbaka. Ingen aning om vad som hände, men jag tolkade det som någon form av inkörning
          Har inte ens gått 24 timmar ännu så de kan vara som du säger att de måste köras in, och att de kanske tar ett par dygn för all luft att gå ur...

          Kommentar

          • Snubbelfot
            Användare
            • maj 2011
            • 19

            #6
            Det har hänt vid flera tillfällen att Eheim levererat filter med felaktiga impellrar. Gå tillbaka till affären är mitt råd.

            Kommentar

            • Mreque
              Användare
              • juni 2011
              • 348

              #7
              Jag hade bytt direkt.

              Kommentar

              • Wilhelm
                Användare
                • april 2002
                • 9122

                #8
                Läste om liknande problem i nånstans och där bytte han impeller och sedan funkade det som det ska.
                Så gå till butiken och byt impeller eller hela pumpen. Det ska inte skramla om dem!
                mvh Wilhelm

                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                Kommentar

                Arbetssätt...