Hvilken victoria tomato eller crimson tide?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dave
    Användare
    • augusti 2011
    • 3

    Hvilken victoria tomato eller crimson tide?

    Hallå
    Jag har en typ som jag är osäker. Hoppas du kan hjälpa mig med en gissning om vad fisk det är.
    Jag antar antingen det Haplochromis sp. "Tomato" eller Pundamilia sp. "crimson tide" . Denna baseras främst på dessa bilder som ser ut som min fisk mycket.
    bild 1
    Tamato:



    bild2
    Crimson Tide (om detta är som en Crimson Tide?)




    Her kan man se bilder af min fisk. Da och da bliver den lys og de mørke striber bliver otydelige.

    honnen har for det meste ingen lodrette striber, men for det ved stress.






    her en bild hvor den er mere lys:
    Senast redigerad av dave; 07 augusti 2011, 22:22.
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Haplochromis sp. "thick skin" kanske? (sp. 44) (gör ett bildsök på google)

    Det är ganska många som har den där teckningen men thick skin är vanlig och säljs ofta felaktigt som obliquidens. Det kan ju finnas någon karaktär jag missar. Jag vet inte hur man ser skillnad på dem.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • endymion

      #3
      Mest sannolikt är det en hybrid

      Kommentar

      • dave
        Användare
        • augusti 2011
        • 3

        #4
        Ursprungligen postat av endymion
        Mest sannolikt är det en hybrid
        Ja... det kan henne det er en hybrid.

        Jeg tyckar den er vældigt fin och kommer inte til at sælge den, så det er ok.. Jeg har selv set mera på "tomato" och min er identisk i farg og form som den på bild 1.

        Fins det mera information om haplochromis sp. "tomato" nogen stans og er det nogen som har haft den?

        Kommentar

        • endymion

          #5
          Jag tycker inte att någon av bilderna i dina länkar ser ut som bilder på fiskar som inte är hybrider.

          Kommentar

          • dave
            Användare
            • augusti 2011
            • 3

            #6
            Ursprungligen postat av endymion
            Jag tycker inte att någon av bilderna i dina länkar ser ut som bilder på fiskar som inte är hybrider.
            Tack Albin. Det var akkurat det jeg frygtede. Jeg får overveje om jeg skal beholde den for mig selv eller om jeg skal aflive den og skaffe mig nogle rene viktoria. (jeg har et par rene Astatotilapia aeneocolor som skal have lidt selskab).

            Har du evt. forslag til en art som vil passe sig godt med den?

            Kommentar

            • endymion

              #7
              Ursprungligen postat av dave
              Tack Albin. Det var akkurat det jeg frygtede. Jeg får overveje om jeg skal beholde den for mig selv eller om jeg skal aflive den og skaffe mig nogle rene viktoria. (jeg har et par rene Astatotilapia aeneocolor som skal have lidt selskab).

              Har du evt. forslag til en art som vil passe sig godt med den?
              Jag skulle ta Astatoreochromis alluaudi i så fall.

              Kommentar

              Arbetssätt...