pris på Lethrinops sp.Red Cap runt GBG?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • September 2002
    • 5394

    #16
    Ursprungligen postat av Lars Andersson
    Kul att denna extremt vackra Malawi är eftesökt.

    När jag "odlade" den (man odlar inte Malawicichlider, Malawicichlider odlar sig själva)
    Den genstammen vill jag ha, tänk att slippa mata, byta vatten och sorterta dom, det vore strålande =)
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • jinnarparen
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 2670

      #17
      Ursprungligen postat av StefanL
      En verklig diamant...oerhört vacker art.

      Det som är lite synd rörande Lethrinops är att yngel/ungdjur växer ytterst sakta så det är knappast en avelsfisk i den benämningen att man snabbt drar upp yngel till försäljning. Det har ju redan nämnts att de är silvriga och ofärgade en bra stund under sin uppväxt...men när de väl färgar så är det ju verkligen en skönhet att beskåda.
      Som återkommande nykomling i malawiträsket har jag noterat att, trots att en hel del "haplisar" är silvriga och ofärgade som små så blir det väldigt effektfullt och riktigt vackert när de samlar sig i ett stim för att sen ge sig ut på upptäcktsfärd runt om i karet.

      Tyvärr är karet för litet för att de skall hålla på med detta någon längre tid.
      Åter till CA

      Det är där jag hör hemma

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • April 2002
        • 9122

        #18
        Och så en ny bild på de silvriga små ynglen! Det gäller att sköta dem ordentligt! När de är några mm längre så är de väldigt känsliga av någon anledning. De kan dö som flugor!
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        Arbetssätt...