ACA Washington 21 - 24 July 2001

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • oktober 2002
    • 601

    ACA Washington 21 - 24 July 2001

    Hej, Just hemkommen (till Beverly Hills, dar min syster bor) fran Washington DC. Jag skall skriva nagra rader och visa nagra bilder nar jag kommer till Sverige. Just nu vill jag bara framfora tack till NCS fran deltagarna som fick Ciklidblad som jag delade ut och framfora halsningar fran ACA (American Cichlid Association) och CCA (Capital Cichlid Association) och speciellt fran Ad Konings som ser fram mot att traffa Er alla i Goteborg nasta ar.

    PS At igar kvall den basta eller nast basta hamburgaren jag atit nagonsin (var mycket hungrig, det spelar val in pa hur man upplever det). At den pa "Fatburger" och gick bara dit for att namnet gjorde mig nyfiken. Hamburgare fanns i storlek fran S, M, L, XL, XXL, XXXL. Jag rekommenderar inte storre an large. Bestallde "Fat Fries" (som jag inte orkade ata upp) och en underbar "Maui Coconut Milk Shake" som var helt fantastisk. Jag har bara atit snabbmat tva ganger under tiden i USA sa jag hade tur med valet.

    Hoppas Ni har bra vader. I Washington hade vi aret forsta varmebolja (94 - 96 F) men i LA har det varit kyligt (tycker jag som vill ha det riktigt varmt).

    Vi hors
    Senast redigerad av Lars Andersson; 29 juli 2011, 13:56. Anledning: 10 ar fel i rubriken
    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • augusti 2002
    • 8598

    #2
    Hej

    Tack för hälsningarna och för att Du representerade NCS over there. Ska bli riktigt intressant att ta del av Dina upplevelser.
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)

    Kommentar

    • Lars Andersson
      NCS Medlem
      • oktober 2002
      • 601

      #3
      Hemma i Linköping igen.

      Det var en mycket trevlig weekend med ACA i Washington. Träffade några som jag varit i Afrika med och blev vän med många jag inte träffat tidigare. Jag har bara varit hemma i 13 timmar så jag har ännu inte hunnit kolla pa de bilder jag tagit. Har i alla fall sett de mest vanliga turistmålen i Washington som Vita Huset och Capitolium. Mest impad blev jag av Smithsonian Museums (19 olika museer) på vilka (hann bara med två olika) jag lade merparten av den tid jag hade över (torsdag och fredag före 16:00).

      Återkommer.
      Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

      Kommentar

      • Lars Andersson
        NCS Medlem
        • oktober 2002
        • 601

        #4
        Har nu hunnit med att klämma på frun och packa upp allt som inköpts i USA. Helt otroligt vad allt är bättre prissatt i USA än i Sverige, Köpte tre Pelican boxes, nytt UW-hus och ett gäng portar, 4 blixtar, många par jeans och en himla massa annat.

        Barnstolen kom med på bilden utan avsikt men tre Pelican boxes i desert tan color för 600 kr st (kostar i Europa 2 000 - 3 500SEK st), nytt UW-kamerasystem ("sparade" minst 25 000SEK), nya cowboystövlar och ett försvarligt antal nya jeans (180- 280SEK). I hästaffären, där jag köpte bootsen, sa dom att bara "modetöntar" har Levis så det sålde dom inte (dom sålde Wrangler). Men jag köpte några Levis i en affär "in the mexican area" runt Santa Ana (dit man inte åker på nätterna och om man gör det stannar man inte för rött ljus) så jag har ett gäng töntjeans.

        Var i ett antal outlet affärer (flera hundra affärer på ett område ute på vischan) där det verkligen var outlet. Ex. vis förra årets modeller av badbyxor från Columbia eller Hurley för 120SEK, damkläder skall vi inte tala om, det hade jag inte klarat av.
        Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

        Kommentar

        • Mikael W
          NCS Medlem
          • augusti 2002
          • 8598

          #5
          Varför i hela fridens namn lägger man en ciklidträff i juli? Då är ju "alla" på semester. Hade jag stuga, eller långfärdsbåt, skulle jag så klart prioritera att vara i skärgården då. Nej, september eller oktober, då det är mörkt och ruggigt ute, är mycket bättre för inomhusaktiviteter.
          mvh
          Mikael W
          (NCS-medlem sedan 1981)

          Kommentar

          • Lars Andersson
            NCS Medlem
            • oktober 2002
            • 601

            #6
            Ja, varför amerikanerna lägger sina "årsstämmor" i juli vet jag inte men det verkar som om det är den mest lämpliga tiden för att så många som möjligt skall kunna få ihop nödvändig ledighet. Aktiviteterna börjar på torsdag eftermiddag och pågår till söndag eftermiddag.

            Träffade en mamma som skjutsat sin son från New Mexico, många från California (som jag själv) och Oregon som måste flyga en dag tidigare för att komma fram till föredragen på torsdags eftermiddagen.

            Håller helt med om att skärgården eller landet är att föredra framför Washington DC i 37 gradig värme. Att jag åkte till USA under svensk sommar har sina egna förklaringar (släkt) men jag blev så impad av ACA Convention att jag troligen kommer att åka till Indianapolis nästa år.
            Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Några lärdomar vi kan ha nytta av för kommande stämmor i NCS regi?

              Sent via tapatalk
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              Arbetssätt...