Tips vart man köper ca nu för tiden!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jimmyottosson
    Användare
    • februari 2007
    • 124

    Tips vart man köper ca nu för tiden!?

    Är nu tillbaks i ca hobbyn igen, och känner mig rätt så ute måste jag säga, bor i ljungby nu och häromkring är det helt dött gällande amerikanska ciklider, hur gör ni när ni vill få tag i nått vättigt?
    Det enda jag lyckats få tag i är vanliga texas men dem är riktigt fina och en gammal favorit så det är bra bara det, men letar efter fler nu men min fantasi efter vart man kan hitta nått vättigt börjar ta slut.
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    #2
    Ursprungligen postat av Jimmyottosson
    Är nu tillbaks i ca hobbyn igen, och känner mig rätt så ute måste jag säga, bor i ljungby nu och häromkring är det helt dött gällande amerikanska ciklider, hur gör ni när ni vill få tag i nått vättigt?
    Det enda jag lyckats få tag i är vanliga texas men dem är riktigt fina och en gammal favorit så det är bra bara det, men letar efter fler nu men min fantasi efter vart man kan hitta nått vättigt börjar ta slut.
    Kul att du hittat tillbaka Jimmy
    TYVÄRR är det ju offtast så att man måste vara villig att röra på sig lite om man vill hitta nått udda inom CA Men kanske om du berättar lite vad du är ute efter så är det nog lite lättare
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • Jimmyottosson
      Användare
      • februari 2007
      • 124

      #3
      Tack Jocke! Synd det är en bit uppåt norrköping då ja mins du hade rätt mkt innan iaf!
      Men visst vid rätt par så kan jag nog tänka mig och åka lite, eller om jag har tur en fredag att passera med lastbilen innan man ska hem från någon ort.
      Är nog rätt dåligt uppdaterad inom hobbyn nu men finare ex av texas,jack dempsey,vanliga Större sebra men gärna vf då,citrinellum,synspillum ja dem mer vanliga sorterna egentligen men även flowerhorn om det är fina ex,..har nu dock bara ett större kar igång men platsen finns gott o väl och min sambo har flera kar ståendes, så visst kliar det lite i fingrarna och börja fylla upp dem sen framöver hehe...

      Kommentar

      • JockeB
        Användare
        • maj 2004
        • 2964

        #4
        Ursprungligen postat av Jimmyottosson
        Tack Jocke! Synd det är en bit uppåt norrköping då ja mins du hade rätt mkt innan iaf!
        Men visst vid rätt par så kan jag nog tänka mig och åka lite, eller om jag har tur en fredag att passera med lastbilen innan man ska hem från någon ort.
        Är nog rätt dåligt uppdaterad inom hobbyn nu men finare ex av texas,jack dempsey,vanliga Större sebra men gärna vf då,citrinellum,synspillum ja dem mer vanliga sorterna egentligen men även flowerhorn om det är fina ex,..har nu dock bara ett större kar igång men platsen finns gott o väl och min sambo har flera kar ståendes, så visst kliar det lite i fingrarna och börja fylla upp dem sen framöver hehe...
        Skicka ett PM till mig så ska du få lite tips
        Mvh Jocke
        Centralamerikanska Ciklider!

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Släng in en annons här så kan du se vad det ger. Tror många har saker att sälja. Har du vägar upp emot Stockholmia så kan du nog hitta än mer.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          Arbetssätt...