Nytt 375 liters, gamla fiskarna slutade förstå att hämta mat på ytan.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mreque
    Användare
    • juni 2011
    • 348

    Nytt 375 liters, gamla fiskarna slutade förstå att hämta mat på ytan.

    Hejsan. Mina malawiciklider blev antingen efterblivna eller skygga när jag flyttade dem till ett större kar.. För innan var dom jätteglupska i 170 liters karet...

    Nu i 375 liters karet med svart ramp av plast ist för glasskiva värkar dom inte riktigt förstå att maten flyter vid ytan...

    krossar jag maten så den sjunker blir dom helt tokiga i maten som vanligt...

    Hur fixar jag detta ?
  • Thommy
    Användare
    • februari 2011
    • 84

    #2
    Det är lugnt,allt e ju nytt för dom i gen revir mm,kan ta någon eller några dar sen e dom i gång i gen.

    Kommentar

    • Mreque
      Användare
      • juni 2011
      • 348

      #3
      Ursprungligen postat av Thommy
      Det är lugnt,allt e ju nytt för dom i gen revir mm,kan ta någon eller några dar sen e dom i gång i gen.
      Har gått 4 veckor nu, får krossa maten lite så de sjunker för att dom ska äta den. =(

      Kommentar

      • algskraparn
        Användare
        • september 2006
        • 159

        #4
        Ett klassiskt knep på ett klassiskt problem:

        Prova att stoppa i någon distraktionsfirre, typ jättedanio eller någon liknande, de brukar kunna visa de gamla att det inte är någon fara.

        Kommentar

        • nicson
          Användare
          • januari 2010
          • 639

          #5
          Ursprungligen postat av Mreque
          Hejsan. Mina malawiciklider blev antingen efterblivna eller skygga när jag flyttade dem till ett större kar.. För innan var dom jätteglupska i 170 liters karet...

          Hur fixar jag detta ?
          Mer fisk löser sannolikt problemet. Jag har varit med om samma sak vid låg fisktäthet. Finns fler möjliga förklaringar dock.

          Kommentar

          Arbetssätt...