CO2 med få växter och fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Perfetto
    Användare
    • maj 2011
    • 124

    CO2 med få växter och fiskar?

    Är det vettigt att köra CO2 i mitt 720 med få växter och invånare? Kommer det ge en positiv boost på tillväxten även om näringstillförseln är låg ännu?

    Jag har iof PMDD hemma att "gödsla" med, om det är en bra idé samtidigt?
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Jag har använt flytande CO2 och då har jag set stor skillnad om jag gödslar eller ej. Om jag inte gödslade såg jag ingen effekt på växtligheten men med gödsel oj oj oj.. Bara gödsel var då bättre än bara CO2.
    Då hade jag mycket växter och bra med ljus.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Perfetto
      Användare
      • maj 2011
      • 124

      #3
      Ursprungligen postat av DaRe
      Jag har använt flytande CO2 och då har jag set stor skillnad om jag gödslar eller ej. Om jag inte gödslade såg jag ingen effekt på växtligheten men med gödsel oj oj oj.. Bara gödsel var då bättre än bara CO2.
      Då hade jag mycket växter och bra med ljus.
      - Ja det kan jag förstå, men mina förutsättningar är ju annorlunda. Jag har inga problem att prova att dra ihop mina mäskdunkar o koppla på diffusorn om jag vet att det inte är någon risk för fiskarnas välmående med icke förbrukad CO2 i vattnet?

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Det borde inte vara några problem för fiskarna mig veterligen
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Perfetto
          Användare
          • maj 2011
          • 124

          #5
          Anordningen igångkörd enligt http://www.plantswap.se/artiklar/DIYCO2.htm men det bubblar ännu inte efter sådär två timmar : (

          Jag har kollat alla anslutningar och det verkar tätt vad jag kan se. Någon som kan tipsa om vad som kan vara felet här?

          Kommentar

          Arbetssätt...