Fiskuppsättning 300L?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pink_Tess
    Användare
    • februari 2011
    • 259

    Fiskuppsättning 300L?

    Ja som ni har kunnat läsa i min projekttråd har mitt 540 projekt nedgraderats till 300L 120x50x50 då vi ska flytta till ett lite mindre boende än vad vi tänkt från början... gjorde ett sista försök med tumstocken idag men icke (kan bero på mina 5 fåglar som breder ut sig )...

    Jag som hade beslutsångest över fiskval redan innan fick det inte lättare nu...
    Bestämt är iaf ett par Archocentrus centrarchus och sen har jag redan 3 albinoancistrus som ska få flytta dit. Men sen vet jag inte riktigt... något som sätter lite färg på karet, eventuellt en till ciklidsort (kan bli trångt?) och kanske någon mer bottenfisk. Tankar? Idéer? Förslag?

    Ciklider i storleken mindre jag tycker om är:
    Elfenbenciklid
    Eldbuk i olika former
    Cryptoheros panamensis
    Cryptoheros cutteri
    Cryptoheros myrnae

    Funderar på corys av något slag till botten men fortfarande osäker...

    Så ös ner mig med förslag, vad skulle ni sätta i ett 300L ?

    =) // PinkTess
    XXX// PINK

    missindecisive.blogg.se
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Elfenben kan nog ta över det akvariet då tror jag mer på någon av de cryproheros du nämner och just Panamensis är ju fantastisk om den får växa till sig.

    Jag skulle leta rätt på några gymnogephagus särskilt som jag har möjlighet till svalare tid under vinterhalvåret, vet inte om du har det. De passar dock inte med Archocentrus centrarchus . Du kan ju ta en titt på Amphilophus robertsoni , men kanske blir den för stor. mina växer dock väldigt långsamt och jag skulle inte tveka att sätta dem i ett 300 liters.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 3111

      #3
      kör panamensis och några svärdbärare det blir kanon får du problem att hitta panamensis så kan jag ta med några till borås åt dig när vi åker dit för att hämta 3 poäng
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • Pink_Tess
        Användare
        • februari 2011
        • 259

        #4
        Ja det är inte lätt det här

        Har dock funderat lite mer på det hela och tänker nog köra Archocentrus centrarchus som ensamt ciklidpar och satsa mer på det runt omkring...

        Typ lite snygga corys osv...
        XXX// PINK

        missindecisive.blogg.se

        Kommentar

        Arbetssätt...