Skalarbilder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Molin
    Användare
    • mars 2006
    • 60

    #46
    Inte direkt vanliga scalarer, dessa är från Santa Isabel vildfångade, kostar 2500 kr styck i vår lokala hobbyaffär här i Eskilstuna !!
    Tyvärr gör sig inte bilderna tillrätta då de är tagna med mobilen, återkommer med bättre när jag fotat med en riktig kamera !

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      #47
      Skalarbilder

      Ursprungligen postat av Wilhelm
      Sjukt dyra? Hur mycket? Ser ut som vanliga skalarer!
      Hehe nu får du bita dig i läppen Wilhelm Hur mår blue honey fiskarna nu för tiden?

      Kommentar

      • Molin
        Användare
        • mars 2006
        • 60

        #48
        Ursprungligen postat av Janne E
        Nej, det gör de inte, de ser ut som Santa Isabel scalarer så de borde kosta en del, just nu har jag en annan nice scalare som är en motsvarighet till Blue Moon Heckel fast då en scalare... de lär inte heller bli billiga.

        Mvh Janne
        Bilder på Blue Moon skulle vara intressant och få se !!

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • april 2002
          • 9122

          #49
          Ursprungligen postat av Punkfredd
          Hehe nu får du bita dig i läppen Wilhelm Hur mår blue honey fiskarna nu för tiden?
          Hahaha! Får väl göra det, men ibland får man ta till ovanliga knep för att få reda på vad det är för fisk som visas på bild!
          Kul att Janne läser här och kan säga vad det är för skalar som visas.
          Kommer dessa från Janne E´s fångststation?
          Janne får lägga upp en bild på Blue Moon skalaren. Är det en nyfunnen art eller är det en variant av vanlig skalar/ Peruskalar?

          Hur mår blue honey fiskarna nu för tiden?
          Jo tack de mår bra , ibland leker de, men det blir inga yngel, då det går för många tetror i karet. Får väl stoppa ner dem i en kub.
          De 17 ur kullen jag tog vara på börjar bli lekmogna nu. En hona lade rom på ett blad, men det fanns ingen hane i närheten. Så hanarna är nog inte könsmogna ännu.
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • Ciklidtok
            Användare
            • september 2008
            • 506

            #50
            Mina nya guldklimpar, som jag fick hem idag ...Efter låååååång väntan

            Klicka på bilden för större version

Namn: 480940_132883833559068_1085053265_n.jpg
Visningar: 2
Storlek: 23,1 KB
ID: 684688Klicka på bilden för större version

Namn: 485973_132883873559064_1125046161_n.jpg
Visningar: 2
Storlek: 31,2 KB
ID: 684689Klicka på bilden för större version

Namn: 556934_132883876892397_1812264979_n.jpg
Visningar: 2
Storlek: 34,5 KB
ID: 684690
            www.ciklidtok.weebly.com
            *720 liter
            *375 liter
            *300 liter
            *275 liter
            *112 liter

            Kommentar

            • Janne E
              Användare
              • april 2002
              • 382

              #51
              Ursprungligen postat av Wilhelm
              Hahaha! Får väl göra det, men ibland får man ta till ovanliga knep för att få reda på vad det är för fisk som visas på bild!
              Kul att Janne läser här och kan säga vad det är för skalar som visas.
              Kommer dessa från Janne E´s fångststation?
              Janne får lägga upp en bild på Blue Moon skalaren. Är det en nyfunnen art eller är det en variant av vanlig skalar/ Peruskalar?
              Kanske, men det var ett tag sedan vi skickade några Santa Isabel scalarer som är någonting mellan P. scalare och P. altum. Den nya scalaren jag har nu behöver någon vecka eller 2 innan de är i ordning, också någonting emellan P. scalare och P. altum, båda dessa "arter" kommer från övre Rio Negro inte så värst långt ifrån Atabapo eller Orinoco... som under regntiden förbinds genom översvämning.

              Janne

              Kommentar

              • endymion

                #52
                Ursprungligen postat av Janne E
                Kanske, men det var ett tag sedan vi skickade några Santa Isabel scalarer som är någonting mellan P. scalare och P. altum. Den nya scalaren jag har nu behöver någon vecka eller 2 innan de är i ordning, också någonting emellan P. scalare och P. altum, båda dessa "arter" kommer från övre Rio Negro inte så värst långt ifrån Atabapo eller Orinoco... som under regntiden förbinds genom översvämning.

                Janne
                Jag tror att det var de scalarerna som Lustgården köpte på Imazos öppna hus i höstas. (JAg råkade stå bredvid när de pratade med Mikael Håkansson)

                Kommentar

                • Janne E
                  Användare
                  • april 2002
                  • 382

                  #53
                  Ursprungligen postat av Molin
                  Inte direkt vanliga scalarer, dessa är från Santa Isabel vildfångade, kostar 2500 kr styck i vår lokala hobbyaffär här i Eskilstuna !!
                  Tyvärr gör sig inte bilderna tillrätta då de är tagna med mobilen, återkommer med bättre när jag fotat med en riktig kamera !
                  Reflekterade över priset, är du 100% säker på att det är korrekt? Jag räknade på det lite snabbt och de borde vara lite billigare... utan att nämna vilket pris jag kom fram till.... om du har rätt... pruta lite på priset.

                  Janne

                  Kommentar

                  • kaj.p
                    Användare
                    • april 2002
                    • 2294

                    #54
                    Har inte heller sett dem till det priset härhemma utan snarare strax över 1000 lappen som högst. Här är mitt gäng iallfall, en rätt stor skalar.
                    ]
                    Diskussällskapet
                    www.diskusforum.se

                    Kommentar

                    • DaRe
                      NCS Medlem
                      • september 2009
                      • 22831

                      #55
                      Ursprungligen postat av Janne E
                      Kanske, men det var ett tag sedan vi skickade några Santa Isabel scalarer som är någonting mellan P. scalare och P. altum. Den nya scalaren jag har nu behöver någon vecka eller 2 innan de är i ordning, också någonting emellan P. scalare och P. altum, båda dessa "arter" kommer från övre Rio Negro inte så värst långt ifrån Atabapo eller Orinoco... som under regntiden förbinds genom översvämning.

                      Janne

                      Mycket intressant info.

                      Jag skulle verkligen vilja komplettera artregistret med skalarbilder från massa olika platser och dessutom se til att det på första artsidan är vildfångade eller med säkerhet naturformer. Sedan vill jag iofs också ha en massa odlingsformer, men vi måste få till en snygg och bra lösning där först.
                      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                      ///David
                      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                      Kommentar

                      • Janne E
                        Användare
                        • april 2002
                        • 382

                        #56
                        Ursprungligen postat av DaRe
                        Mycket intressant info.

                        Jag skulle verkligen vilja komplettera artregistret med skalarbilder från massa olika platser och dessutom se til att det på första artsidan är vildfångade eller med säkerhet naturformer. Sedan vill jag iofs också ha en massa odlingsformer, men vi måste få till en snygg och bra lösning där först.
                        Inom snar framtid kommer det finnas fler arter utav naturformer av "Scalarer" än det finns odlade varianter, ett mycket underskattat släkte Pterophyllum...

                        Janne

                        Kommentar

                        • kaj.p
                          Användare
                          • april 2002
                          • 2294

                          #57
                          Helt enig med dig där Janne
                          Diskussällskapet
                          www.diskusforum.se

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            #58
                            Helt klart och fram till dessa är beskrivna vors det ändå kul att visa upp dem för våra medlemmar och välden så bra som möjligt.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • Molin
                              Användare
                              • mars 2006
                              • 60

                              #59
                              Priset gissar är satt för att skrämma iväg ev. köpare, då dessa simmar i ett utställningsakvarium, så jag får leta vidare efter några ovanliga Skalarer !! Därav Janne nyfiken på Dina nyfångade ! Dessa var inköpta via Imazo !!

                              Kommentar

                              • Mathias Nilsson
                                Användare
                                • september 2012
                                • 155

                                #60
                                Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0507.jpg
Visningar: 2
Storlek: 289,7 KB
ID: 684733Klicka på bilden för större version

Namn: Scalare 3.jpg
Visningar: 1
Storlek: 114,5 KB
ID: 684734
                                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                                Kommentar

                                Arbetssätt...