Vad är detta för fisk? Bor med mina Malawi och Praktbotier.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mreque
    Användare
    • juni 2011
    • 348

    Vad är detta för fisk? Bor med mina Malawi och Praktbotier.

    Tjena, tänkte ni kanske visste vad för fisk detta är?



    Det är ett par som hängde med i ett akvarieköp med malawi´s.
    Nu bor dom med Mina malawis ist då alla ciklider dog vid färd hem från skåne
    ca 20 mil ifrån mig. Pga tidigare dåliga förhållanden tror jag! Han hade endast en moddad Fluval 4 i ett 375 liters kar med ca 35-40 fiskar i och hävdade att de va jättebra för han behövde inte byta vatten mer än en gång var tredje månad för då blev det gult av rötterna, Som om det är därför man byter vatten.....

    Jaja iaf, dom söta rackarna är väl en 12-13 cm långa och går mycket bra ihop med alla Malawis.

    Men va är de för fisk? Dem har nog en 2-3 år på nacken minst!

    Tackar! Mvh
  • Ravenskog
    Användare
    • mars 2007
    • 311

    #2
    Epalzeorhynchus frenatus. Kallas regnbågshaj eller grön labeo...

    Kommentar

    • Mikael W
      NCS Medlem
      • augusti 2002
      • 8598

      #3
      Hej

      Den ser ut som en Epalzeorhynchos frenatus. Kommer från Thailand och Laos, blir upp till 14 cm, så dina är ganska fullvuxna. En livlig fisk, skulle kanske gärna ha några kompisar till, så att de var en liten grupp på kring ett halvdussin.
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

      Kommentar

      • Mreque
        Användare
        • juni 2011
        • 348

        #4
        Ursprungligen postat av Mikael W
        Hej

        Den ser ut som en Epalzeorhynchos frenatus. Kommer från Thailand och Laos, blir upp till 14 cm, så dina är ganska fullvuxna. En livlig fisk, skulle kanske gärna ha några kompisar till, så att de var en liten grupp på kring ett halvdussin.
        Ja men tack för tipset! Då blir det en 5-6 stycken till! =) Dom är så otroligt fina, och inte skygga alls! Kanske är ren brist på iq? Eftersom dom med glädje simmar in i håven.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Mreque, du kan lägga in bilder direkt i trådenom du vill eller till (hantera bifogade filer, syns inte i snabbsvar).

          Eller skriva
          [IMG]http://www.ladda-upp.com/bilder-a/s_C3_B6tis-926.JPG[/IMG

          men med ett avslutande ] då blir det så här:
          Senast redigerad av DaRe; 14 juli 2011, 15:51.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • classe
            NCS Medlem
            • april 2007
            • 1147

            #6
            ja den kan tillsammans den praktbotia el regnbåghaj där med malawi så har jag haft men den inte samma land i vatten där så fint själv malawi...
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

            Kommentar

            Arbetssätt...