Hjälp med fiskval till 600L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kullgren
    Användare
    • april 2011
    • 5

    Hjälp med fiskval till 600L

    Jag har jag ett angenämt problem jag tänkte dela med mig av.
    Jag har påbörjat mitt sommarprojekt som består av ett 600l åledskar.
    Har precis upptäckt hur trevliga dvärgciklider är och där finns ju en del att välja på. Hade jag fått blanda helt fritt hade det sett ut såhär.

    Apistogramma borelli
    Apistogramma trifasciata
    Apistogramma hongsloi
    Dicrossus maculatus Santarem

    Vad har ni för erfarenheter av de här fiskarna, funkar några av dom tillsammans eller ska man satsa på en art?
    //Simon
  • endymion

    #2
    Tveksamt om det funkar med flera apistos. Annars finns det ju andra trevliga släkten med små ciklider som Nannacara, Ivanacara, Mikrogeophagus och Biotodoma

    Kommentar

    • kullgren
      Användare
      • april 2011
      • 5

      #3
      Det var ett snabbt svar=) Jag får spendera lite tid i artregistret och kolla igenom dom. Har du någon av apistosarna?

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Välkommen hit, kullgren!!

        Borde det inte gå att få att fungera med flera apistos? Om man ser till att det finns massor av gömställen och avdelningar.

        Spana in Endymions projekt: http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=64046
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • kullgren
          Användare
          • april 2011
          • 5

          #5
          Tack så mycket=) har kollat runt här ett tag men nu kände jag att det är dags att starta min egen tråd. Sen när jag kommer igång ordentligt kanske det tillochmed blir en projekttråd med lite bilder och lite annat.

          Det var en trevlig tråd, har nog aldrig sett så många tetror i samma kar innan. I övrigt var det ganska likt som jag tänker mig mitt sen.
          Har införskaffat fin sand och tanken är att ha mycket växter och krypin, är det något annat som är viktigt att tänka på i ett dvärgciklidkar?

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Låter super, projekttrådar är alltid kul att följa. Vi har inget eget projektforum utan lägger det i DYI.

            Spana också in artikelregistret vi har. Det kan hända att det finns en inspiration där med. Men det är för närvarande utan bilder.

            Jo endymions kar är ascoolt! Kolla in helkarstråden med för lite inspiration om inredning osv.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • kullgren
              Användare
              • april 2011
              • 5

              #7
              Det ska jag absolut göra!
              Om jag nu ska satsa på 2 av arterna, finns det någon som är mer intressant än dom andra?

              Kommentar

              • kullgren
                Användare
                • april 2011
                • 5

                #8
                Nu har jag bokat ett par hongsloi i Åled så dom blir det iallafall=)
                Han var väldigt bestämd om att dom ska hållas i par, men läser ofta att de är haremsruvare. Hur ligger det till med det?

                Kommentar

                Arbetssätt...