Brichardi Ulwile

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doohan
    NCS Medlem
    • augusti 2004
    • 1607

    Brichardi Ulwile

    Undrar om det är någon som har denna eller har erfarenhet av den. Är den elak som 17? Är den ovanlig? Har läst på utländska forum att den inte är så vanlig. Så berätta ...........
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    En som inte vet nåt:
    Är det denna?; Neolamprologus brichardi , Ulwile


    Ingen bild i artregistret i alla fall så så pass ovanlig är den...
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • doohan
      NCS Medlem
      • augusti 2004
      • 1607

      #3
      Njet

      Ursprungligen postat av DaRe
      Jag menade Tropheus brichardi Ulwile. Jag var lite otydlig där tyvärr

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Det är säkert uppenbart för alla tanganyika fantaster!
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Norrland
          Användare
          • december 2009
          • 557

          #5
          Genialisk troffe. Kan bara recommendera. En av mina absoluta favoriter.
          Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

          Kommentar

          • Donkiwin
            Användare
            • november 2008
            • 95

            #6
            Har för närvarande 4 st med okänd fördelning. Dock har en tuggat så det är iaf en hona. Köpte 8 från början men eftersom de gick själva i 375 så minskade antalet sakta men säkert.
            Nu har de fått sällskap av ca 30 Ikolor och antalet har stabiliserat sig

            Kommentar

            • doohan
              NCS Medlem
              • augusti 2004
              • 1607

              #7
              har

              läst / hört att just Brichardin och red cheek/yellow cheek bör packas tätt för att minska chansen att en hårdför dominant hanne att slå ihjäl resten av gruppen,

              Gissar på att antalet hamnar på knappt 30st och jag hade tänkt ha dem i ett 375/450/540L. Är det för litet eller för stort för 30st arga brichardin / cheekar?

              Kommentar

              • Donkiwin
                Användare
                • november 2008
                • 95

                #8
                Ursprungligen postat av Donkiwin
                Har för närvarande 4 st med okänd fördelning. Dock har en tuggat så det är iaf en hona. Köpte 8 från början men eftersom de gick själva i 375 så minskade antalet sakta men säkert.
                Nu har de fått sällskap av ca 30 Ikolor och antalet har stabiliserat sig
                Har kollat efter och så vitt jag kunde se var det 3 hanar och 1 hona. En inte helt optimal fördelning men den funkar iaf

                Kommentar

                • doohan
                  NCS Medlem
                  • augusti 2004
                  • 1607

                  #9
                  Det

                  var en kille i dalarna som hade 2+1 vf bulu point tillsammans med en större grupp andra troffar och han fick yngel av dem och dom tog inte ihjäl honan. Det hade dock varit en egen grupp från början men ej så stor grupp så han råkade ut för samma sak som dig, sp han stoppade ner dem med en större grupp av annan variant .




                  Ursprungligen postat av Donkiwin
                  Har kollat efter och så vitt jag kunde se var det 3 hanar och 1 hona. En inte helt optimal fördelning men den funkar iaf

                  Kommentar

                  Arbetssätt...