Akvarium på jobbet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikro
    Användare
    • november 2002
    • 666

    Akvarium på jobbet

    Hej hopp.

    Efter några års uppehåll (utlandsvistelser och blivit småbarnsförälder) så börjar jag att fundera på att tag i det här med akvarier igen. Just nu är det inte någon möjlighet att ha akvarium hemma men jag funderar på att ha ett litet på jobbet eftersom jag har ett eget kontor med hyfsat mycket yta.

    Hur många andra har akvarier på jobbet och vad kör ni för stil/typ då? Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad man ska hitta på.
    /Mikael
  • Banderad
    Användare
    • februari 2006
    • 3479

    #2
    Ursprungligen postat av mikro
    Hej hopp.

    Efter några års uppehåll (utlandsvistelser och blivit småbarnsförälder) så börjar jag att fundera på att tag i det här med akvarier igen. Just nu är det inte någon möjlighet att ha akvarium hemma men jag funderar på att ha ett litet på jobbet eftersom jag har ett eget kontor med hyfsat mycket yta.

    Hur många andra har akvarier på jobbet och vad kör ni för stil/typ då? Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad man ska hitta på.
    Jag satte igång ett 240-liters Malawikar med golden och demasoni för några månader sedan på jobbet. Eftersom jag inte har några Afrikanska ciklider hemma och tycker att det är en snygg kombination valde jag dessa ciklider.

    /Jocke

    Kommentar

    • nicson
      Användare
      • januari 2010
      • 639

      #3
      Ursprungligen postat av mikro
      Hej hopp.

      Efter några års uppehåll (utlandsvistelser och blivit småbarnsförälder) så börjar jag att fundera på att tag i det här med akvarier igen. Just nu är det inte någon möjlighet att ha akvarium hemma men jag funderar på att ha ett litet på jobbet eftersom jag har ett eget kontor med hyfsat mycket yta.

      Hur många andra har akvarier på jobbet och vad kör ni för stil/typ då? Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad man ska hitta på.
      Nä jag kan nog inte få in ett nano ens på jobbet efter cellreformen genomfördes av chiefen. Ett nano med killipar hade annars varit mitt förstahandsval. Vid närmare eftertanke kräver ju nano lite men frekvent skötsel, hade varit bättre med en större balja med stabilt hårt vatten.

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Har en del kollegor som haft nano med räkor och kulfisk. Dock inte i samma!. Byter vatten med litermått.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • nicson
          Användare
          • januari 2010
          • 639

          #5
          Ursprungligen postat av Banderad
          Jag satte igång ett 240-liters Malawikar med golden och demasoni för några månader sedan på jobbet. Eftersom jag inte har några Afrikanska ciklider hemma och tycker att det är en snygg kombination valde jag dessa ciklider.

          /Jocke
          Sagt o gjort, vet att du varit inne på idén golden/demasoni tidigare. Blir mycket bra kombination - finns ngt i bildväg?

          Kommentar

          • Banderad
            Användare
            • februari 2006
            • 3479

            #6
            Ursprungligen postat av nicson
            Sagt o gjort, vet att du varit inne på idén golden/demasoni tidigare. Blir mycket bra kombination - finns ngt i bildväg?
            Jo, jag har funderat på att hålla dessa fiskar ihop under många år. Av någon anledning har det dock inte blivit av tidigare. När arbetskompisarna bad mig fixa ett kar till jobbet kände jag att det var dags...

            Jag kan säkert fixa lite bilder i veckan...

            /Jocke

            Kommentar

            • Banderad
              Användare
              • februari 2006
              • 3479

              #7
              Här kommer några bilder som jag knäppte lite snabbt på jobbet igår. Fiskarna är fortfarande små, och jag matar endast med flingfoder så de växer inte jättesnabbt (och de får inte mat vissa helger). Karet har varit igång sedan tidigt i våras och alla har överlevt utom en liten golden. Helkarsbilden är lite mörk, men ni ser karet i alla fall.

              /Jocke

              Kommentar

              • Ola Svensson
                Användare
                • april 2002
                • 14633

                #8
                Jag har ett 540 med ciklidsoppa (Viktoria, tanganyika, Lake Xiloa) men tänker rensa ut och bara ha Lake Xiloa.
                Med vänliga hälsningar

                Ola

                Kommentar

                Arbetssätt...