Udda krubb

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pabbe
    NCS Medlem
    • September 2006
    • 1805

    #31
    Krossade maltabletter till ciklider

    Hade slut på grönfoder till mina ciklider. Däremot fanns ett kilo maltabletter avsedda mina ancistrus. Nog för att cikliderna försöker tugga i sig de stora hårda tabletterna. Men jag krossade en halv näve i morteln och blötlade ett tag.
    Satanoperca, geophagus och paraneetroplus synspila äter ivrigt.

    Inte så udda krubb, men billigt grönfoder till glupska ciklider som gillar grönt.

    Kommentar

    • Big_Sal
      Användare
      • May 2010
      • 315

      #32
      Min största satanoperca tog alltid en algtablett i munnen o simmade åt sidan och mumsade på den i 15-20 min... Ancistrusarna var inte lika glada...

      Kommentar

      • Pabbe
        NCS Medlem
        • September 2006
        • 1805

        #33
        Ursprungligen postat av Big_Sal
        Min största satanoperca tog alltid en algtablett i munnen o simmade åt sidan och mumsade på den i 15-20 min... Ancistrusarna var inte lika glada...
        Precis. Man brukar få lägga i tabletterna efter släckning.

        Kommentar

        • nicson
          Användare
          • January 2010
          • 639

          #34
          Kul att se med blåmusslorna, jag kör likadant till mina SA och kulfiskar men klipper dem i bitar först. Dock tror jag att jag tog livet av en scalare en gång som svalde en för stor bit.

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22831

            #35
            I dessa tider finns det gott om maskar och det är rena afrodisiaken för firrarna.

            Jag gav en hel del idag då jag hittade en del feta rena rackare i trädgården och jag tror minsann alla hannar fick spatt och spelade på alla lyror de kom över för att impa på tösera i karen.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            Arbetssätt...