Duisburg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    Användare
    • april 2002
    • 2294

    Duisburg

    Men tanken att Ola lade upp en Duisburg restråd så hänger jag på speciellt då detta arrangemang ev är hotat. Min mening var att åka speciellt då temat iår skall vara Apistogrammor.
    Men som vanligt är det något som kolliderar och iår är det nog verkligt illa för samma dagar ordnas en stor zoomässa i Warsawa http://www.zooexpo.pl/lang/10 och då det där blir polska diskuschmapionatet plus en stor internationell diskusdomarkonferans så det blir nog att åka dit, trots man känner för Duisburg som blivit lite av en tradition.
    Men detta är så klart inte bra o jag fattar inte varför man lägger det samma helg Även om man i Warsawa också räknar med ca 30 000 besökare så knycker man ju givetvis folk från varandra och frågan är om europa kan bära två så stora event samtidigt. Även Napoli som ligger helgen innan ansås ju även den påverka Duisburg förra året. Och det verkar som om Norbert Zajac inte var tillfreds med utfallet i Duisburg sist och vänder det inte där så kan Diskuschampionatet 2012 ev vara det sista som arrangeras i Duisburg. ( enligt Bernt Degen) Och det vore en tråkig utveckling då Warsawa och Napoli inte lockar på samma sätt. Inte för mig iallfall.
    Så jag hoppas ni det blir minst en full buss den behövs.
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Även den Polska resan verkar trevlig! Tyvärr kan jag inte haka kpå den heller.

    Kan man tigga en artikel till ciklidbladet även här, det vore åtminstone kul att ta del av det hela bild- och textmässigt?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • april 2002
      • 4619

      #3
      Jag lär i alla fall åka till Duisburg även i år

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • maj 2005
        • 4642

        #4
        Krockar inte direkt, men mässan i Århus körs ju i oktober också. Själv måste jag troligen prioritera, och jag är redan inbokad på Århus. Inte varje dag man kan lyssna på Amano.


        Sedan är ju utställningen i Malmö i november... det blir tufft i höst!!
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Användare
          • april 2002
          • 4619

          #5
          Ursprungligen postat av PatrikMalmo
          Krockar inte direkt, men mässan i Århus körs ju i oktober också. Själv måste jag troligen prioritera, och jag är redan inbokad på Århus. Inte varje dag man kan lyssna på Amano.


          Sedan är ju utställningen i Malmö i november... det blir tufft i höst!!
          Nej, men Århus krockar däremot med Zoorfmässan och Malmö-utställningen med L-malsdagarna i Hannover.
          Jobbigt att vara på 2 ställen samma helg

          Hoppas i alla fall att Duisburg-mässan överlever och att inte Kajs farhågor besannas.
          Fast kaj är det "bara" själva diskuschampionatet i Duisburg som ligger illa till eller är det mässan som sådan

          Kommentar

          Arbetssätt...