Läcka eller inte 63 liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elinjani
    Användare
    • mars 2009
    • 45

    Läcka eller inte 63 liters

    Har väldigt mycket fukta i ena bakre hörnet, som inte vill torka. Har haft fukt även i andra bakre hörnet, men det verkar ha torkat. Jag har heltäckande plastramp. Jag har grejat ganska mycket med akvariet och lyft upp rampen på olika sätt den senaste veckan, så det är möjligt att det runnit ner vatten som kommit ner i plastaramen. Det kan ju står och droppa rätt länge.
    Andra alternativet är ju att det är en läcka. Hur märker man skillnaden?
    Ska på en veckas semester om några dagar, så jag skulle vilja har klarhet.
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Kan ju vara en läcka, men det låter ju mest som om det droppat från rampen. Kan du inte bara torka upp och lägga hushållspapper längs kanterna på akvariet och se om de blir fuktiga
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Det är ganska vanligt att folk med heltäckande plasthuvar tror att deras akvarium läcker... Speciellt under den här årstiden när inomhustemperaturerna kan variera ganska mycket under dygnet. Oftast är det kondensvatten... Som naturligtvis droppat från det hörne vilket är lägst beläget i förhållande till de andra hörnena... Vilket brukar handla om ett av de bakre hörnena såsom i ditt fall då huvens bakkant rimligen tyngs ner aningen mer än framkanten pga av kablar etc. Jag gissar att det även finns en mindre lucka på huven... Testa att hålla den öppen om du nu inte gör det för att se om det blir skillnad.

      Mvh/Andreas.

      Kommentar

      Arbetssätt...