Mina arter/akvarier ny layout

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Mina arter/akvarier ny layout

    Nu har Joakim fixat dessa avdelningar:
    Layout på Mina/Medlemmarnas Arter och Mina/Medlemmarnas Akvarium

    Alla som vill felsöka och se om något saknas är välkomna dit.

    Lämna problemrapporter här om det nu skulle vara några.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • tege
    Användare
    • februari 2005
    • 2753

    #2
    Personligen tycker jag att under "mina fiskar"(arter låter bättre) ska personen ifråga vara klickbar för att kunna dra iväg ett pm och kunna ställa frågan om det finns yngel till salu.
    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

    Kommentar

    • Pabbe
      NCS Medlem
      • september 2006
      • 1805

      #3
      Teges förslag vore smidigt.
      Men vad har ändrats/förnyats? Märker ingen skillnad?

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Jag har saknat dig här Pabbe, hur går det med dina Crassilabrisar?

        Skillnaden är att det inte är någon skillnad mot denna sida, dvs samma menyer som här (den nya layouten) Om du tittar i artregistret så ser du hur det såg ut innan.

        Tege, Jag ska lägga upp en tråd med förbättringar. Ditt förslag hamnar där. Den tråden tänkte jag att vi inte diskuterar i utan det blir en arbetslista istället som Joakim och eventuella medhjälpare kan ha som underlag då de har tid/lust.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Pabbe
          NCS Medlem
          • september 2006
          • 1805

          #5
          Ursprungligen postat av DaRe
          Jag har saknat dig här Pabbe, hur går det med dina Crassilabrisar?

          Skillnaden är att det inte är någon skillnad mot denna sida, dvs samma menyer som här (den nya layouten) Om du tittar i artregistret så ser du hur det såg ut innan.

          Tege, Jag ska lägga upp en tråd med förbättringar. Ditt förslag hamnar där. Den tråden tänkte jag att vi inte diskuterar i utan det blir en arbetslista istället som Joakim och eventuella medhjälpare kan ha som underlag då de har tid/lust.
          Ok, då förstår jag.

          Ja, jag har inte varit så aktiv ett tag. Crassilabrisarna växer sakta på och ser lika färglösa ut som när jag skaffade dem. Lite lyster i ett par av dem börjar komma. Annars funkar de bra ihop med de satanoperca och orangehead tapajos jag har.

          Kommentar

          • tege
            Användare
            • februari 2005
            • 2753

            #6
            Om man nu ska ha en intelligent art lista så kanske den som lägger upp sina arter där automatiskt får ett mail en gång om året där man bes att uppdatera sitt innehåll i burkarna där hemma, svarar man inte så ramlar man bort. Eller så svara man oförändrat eller redigerar sina arter.
            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Kommer inte det att kännas som spam? Kan man inte helt enkelt lita på att medlemmarna har någorlunda koll eller leva med lite misstag?
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • tege
                Användare
                • februari 2005
                • 2753

                #8
                Ursprungligen postat av DaRe
                Kommer inte det att kännas som spam? Kan man inte helt enkelt lita på att medlemmarna har någorlunda koll eller leva med lite misstag?
                Klart man kan. Själv har jag aldrig känt att mail från NCS är att betrakta som spam

                Fråga Michael Persson om han har kvar sina arter från 2008 än idag.

                Tror att en sån funktion syr Joakim ihop ganska raskt så varför inte?
                https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #9
                  Fler som har åsikter om detta? Jag vill höra Joakims funderingar innan vi klipper till... Känns som en ide av lite lägre prio om du frågar mig...

                  Vad menar du föresten med att man ramlar bort, kan man inte tolka ett icke svar som att allt är som det ska? Och svarar gör man genom att uppdatera i så fall.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • tege
                    Användare
                    • februari 2005
                    • 2753

                    #10
                    Ursprungligen postat av DaRe
                    Fler som har åsikter om detta? Jag vill höra Joakims funderingar innan vi klipper till... Känns som en ide av lite lägre prio om du frågar mig...

                    Vad menar du föresten med att man ramlar bort, kan man inte tolka ett icke svar som att allt är som det ska? Och svarar gör man genom att uppdatera i så fall.
                    Jag bara spånar lite för mig själv men:

                    Svarar man inte så är man ju inte intresserad längre så varför ta plats på en lista över fiskägare om man inte har någon fisk längre?

                    Vad jag letar efter är en funktion från en annan sajt "fiskförmedlingen.se" Om listan hålls rykande färsk och innehållet intressant så lockar det massor av besökare när dessa är på fiskjakt. Just nu inte.
                    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                    Kommentar

                    • Joakim Draktoft
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 7334

                      #11
                      Ursprungligen postat av tege
                      Personligen tycker jag att under "mina fiskar"(arter låter bättre) ska personen ifråga vara klickbar för att kunna dra iväg ett pm och kunna ställa frågan om det finns yngel till salu.
                      Vissa önskemål kan uppfyllas lite snabbare än andra.

                      Insåg att jag missat ny layout på några vyer, och när jag ändå skulle fixa dem så var jobbet så litet att även fixa PM,så då "bidde" det så.
                      Joakim Draktoft
                      f.d Webmaster Ciklid.se
                      ____________________________________________

                      Kommentar

                      • Joakim Draktoft
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 7334

                        #12
                        Ursprungligen postat av tege
                        Om man nu ska ha en intelligent art lista så kanske den som lägger upp sina arter där automatiskt får ett mail en gång om året där man bes att uppdatera sitt innehåll i burkarna där hemma, svarar man inte så ramlar man bort. Eller så svara man oförändrat eller redigerar sina arter.
                        Ursprungligen postat av DaRe
                        Fler som har åsikter om detta? Jag vill höra Joakims funderingar innan vi klipper till... Känns som en ide av lite lägre prio om du frågar mig...

                        Vad menar du föresten med att man ramlar bort, kan man inte tolka ett icke svar som att allt är som det ska? Och svarar gör man genom att uppdatera i så fall.
                        Visst är detta möjligt, precis på samma sätt som att en annons idag raderas efter ett visst tidsintervall.

                        Det enda problem jag tror kan uppstå är att om en användare inte uppdaterar/byter ut sin mailadress i forumet när denna fått en ny, så skickas ett sådant mail rakt ut i cyberrymden och användarens artuppsättning raderas utan att användaren får kännedom.
                        Joakim Draktoft
                        f.d Webmaster Ciklid.se
                        ____________________________________________

                        Kommentar

                        • tege
                          Användare
                          • februari 2005
                          • 2753

                          #13
                          Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                          Visst är detta möjligt, precis på samma sätt som att en annons idag raderas efter ett visst tidsintervall.

                          Det enda problem jag tror kan uppstå är att om en användare inte uppdaterar/byter ut sin mailadress i forumet när denna fått en ny, så skickas ett sådant mail rakt ut i cyberrymden och användarens artuppsättning raderas utan att användaren får kännedom.
                          Mail & PM från NCS då?
                          https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            #14
                            Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                            Vissa önskemål kan uppfyllas lite snabbare än andra.
                            I drop downmenyn som heter Medlem så heter det medlemmarnas fiskar kanske även det borde ändrar till arter eller?

                            Uppdaterar du (Joakim) förbättringslistan allt eftersom, dvs flyttar till utfört. Jag har gjort detta nu.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            Arbetssätt...