Ciklidbladet 2/2011 är på väg!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #16
    Har för mig att det var den artikeln jag översatte ( Crenicichla marmorata ). Då är den riktigt spännande, men får hoppas översättningen var ok.

    /David
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #17
      Diskussionen om Ciklidbladets framtid är flyttad hit http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=64079
      Senast redigerad av Ola Svensson; 30 maj 2011, 11:14.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • HåkanM
        NCS Medlem
        • november 2005
        • 1294

        #18
        Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
        Har man varit med en gång blir man aldrig fri
        Det är kanske lika bra att du ställer dig till 100 % igt förfogande till nästa årsmöte. ( det är väl den bästa lösningen så stämmer texten helt och hållet....)

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #19
          Liten uppdatering på hur det går för alla som väntar.

          Nytt för denna gången:
          Vi har bett tryckeriet att trycka etiketterna på alla som betalat i god tid för de nya numren och klistra fast dem på bifogat papper innanför plasten. Tidigare klistrades alla etiketter manuellt på akvarielagret.
          Dock måste vi fortfarande klistra manuellt de som betalat sent och de som ska ha gamla nummer. Det blir svårt att komma ifrån.

          Status:
          Tidningarna är tryckta.
          De skickades till Akvarielagret på tis/ons denna vecka, bör vara frame mån/tis nästa vecka

          Att göra:
          När de anländer ska jag kontrollera adresserna (stickprov)
          Märker upp tidningar till sena betalare och de som ska ha gamla nummer (manuellt jobb på tisdag e.m.)
          Jag och Christer tar allt ihop till posten

          Alla: bör ha sitt nummer i slutet av nästa vecka, brasklapp att jag egentligen inte vet hur lång tid posten tar på sig efter att vi lämnat in dem. Bara en gissning. Hör av er till mig om det blir problem.

          /David
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Användare
            • april 2002
            • 4619

            #20
            Ursprungligen postat av DaRe
            Alla: bör ha sitt nummer i slutet av nästa vecka, brasklapp att jag egentligen inte vet hur lång tid posten tar på sig efter att vi lämnat in dem. Bara en gissning. Hör av er till mig om det blir problem.

            /David
            Beror på vad som har betalats - i alla fall tidigare så har NCs betalat för att tidningen skall vara framme på den 3:e arbetsdagen efter att de har lämnats in.

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #21
              Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
              Beror på vad som har betalats - i alla fall tidigare så har NCs betalat för att tidningen skall vara framme på den 3:e arbetsdagen efter att de har lämnats in.
              Tack Kjell då bör det ta 3 dagar denna gång med. Jag uppdaterar status när jag har lämnat på posten.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Användare
                • april 2002
                • 4619

                #22
                Kan för övrigt nämna att Ciklidbaldet plockades upp på tryckeriet i Tjeckien i tid. Så de befinner sig säkert nu i en lastbil på väg norröver

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #23
                  Nu är alla tidningar postade och jag gissar att ni ska ha dem på onsdag nästa vecka.

                  Det ser verkligen ut att bli ett toppennummer!!!

                  Jag och Christer lappade de sista och körde ut dem till posten efter att ha letat lite i akvarielagrets lager efter gamla nummer som krävdes pga alla sena inbetalare grr . Totalt tog det c:a 3 timmar.

                  Allt som allt var det 760 nummer som gick ut inklusive de som går utomlands.

                  RobinH & Nasso jag har personligen satt dit lappar på era tidningar så det ska funka.
                  FI, jag satte inte din och jag hann inte gå igenom alla, men hoppas den är med annars har jag en del hemma så hör av dig så skickar jag en bums.

                  Hittade inte heller min egen så jag får väl vänta jag med, inga förmåner här inte.

                  Mvh,
                  David Rejdemyhr
                  medlemsansvarig, med hjälp av Byttorp denna vända. Nästa gång står jag själv på barrikaderna.
                  Senast redigerad av DaRe; 31 maj 2011, 20:40.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #24
                    Det nya sättet att låta tryckeriet trycka dit etiketterna vid tryckning fungerade utmärkt och vi sparade en hel del tid på det!
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • FI
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 3743

                      #25
                      Ursprungligen postat av DaRe
                      FI, jag satte inte din och jag hann inte gå igenom alla, men hoppas den är med annars har jag en del hemma så hör av dig så skickar jag en bums.
                      det är ok, tack för förvarningen
                      Fredrik Isaksson
                      Bildarkivet

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        #26
                        Jag känner mig dock rätt övertygad om att den är med i alla fall!
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • Gäst

                          #27
                          Hej!

                          Hej!
                          Äntligen så fick jag CB 1 och CB 2 i brevlådan ikväll härligt nu blir det massor av läsning, fina bilder bra artiklar men så är det ju också tidningen håller toppklass / Ann-Mari

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            #28
                            Redan idag, trevligt.
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • Gäst

                              #29
                              Hej!

                              Hej!
                              Jag såg något i någon av tidningarna som kan vara Kakadua dvärgciklid men jag är inte säker är dom det så är dom otroligt fina / Ann-Mari

                              Kommentar

                              • Pabbe
                                NCS Medlem
                                • september 2006
                                • 1805

                                #30
                                Ja, nu kom den! Nu vill jag iväg o snorkla i Amazonas

                                Kommentar

                                Arbetssätt...