"Drogad björn"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • oktober 2002
    • 601

    "Drogad björn"

    Jag arbetar framför TVn varje morgon mellan sju och åtta. I dagen fredagspanel (SVT) fick jag mig till livs följande kommentar av Briger Schlaug angående debatten om "Bamse och Invandrarverket"

    "Vad mer kan man begära av en drogad björn? Ja, dunderhonungen ni vet".

    Kommenater överflödiga.
    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Det sågs väl som drogliberalt redan på 70-talet att Bamse klarade inte av sitt liv utan en kick av någon magiskt dryck som gjorde honom oövervinnerlig.

    Som barn kunde man ju inte relatera till det men om någon före detta narkoman läste så drog de kanske möjligen på mungipan vid något tillfälle.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Rivulatus
      Användare
      • december 2002
      • 811

      #3
      Grejen var väll att det var en serie som Bamse tagit fram till en broschyr på uppdrag av migrationsverket.. Lite olyckligt att migrationsverket använde en sån barnikon som Bamse, och jag tror att skaparen vänder sig lite i graven över det. Men nuförtiden är väll alla ideal till salu för pengar. Tar ingen ställlning i frågan om migration, men en allmän uppmaning till alla är att vara mycket MYCKET skeptisk til det mesta aftonfabeln skriver.....
      SA:

      Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
      Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

      Kommentar

      Arbetssätt...