Små Gymnogeophagus ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #16
    Hmm, är det i Oslo eller? Går det att få hit några gymnogeophagus så borde man ta sig dit på nåt sätt... Eller ska du en sväng till Stockholm också
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Felipe
      Användare
      • april 2002
      • 327

      #17
      Ursprungligen postat av järnvägar
      Är Skåne med på resplanen? Hade varit roligt att få träffa en Sydamerikan som man kan prata med

      Peter.
      Japp...efter Norge sa kommer jag att vara 1 vecka - 10 dagar i Lund
      (vad har hänt med alla sydamerikaner som bodde i Sverige?????, eller menar du kanske att "prata med" gäller fisk snack???)
      Felipe

      Kommentar

      • Felipe
        Användare
        • april 2002
        • 327

        #18
        Ursprungligen postat av DaRe
        Hmm, är det i Oslo eller? Går det att få hit några gymnogeophagus så borde man ta sig dit på nåt sätt... Eller ska du en sväng till Stockholm också
        Ska kolla var det är...hörde att det lag knappt 2 timmar fran Göteborg....
        Felipe

        Kommentar

        • Ola Sjödin
          Användare
          • augusti 2003
          • 514

          #19
          Kul! Välkommen tillbaka vår del av världen igen. Synd bara att allt händer så avlägset från världens centrum (Piteå). (Nästan 120 mil till Oslo och 150 till Malmö...) Några Crenicichla punctata skulle ha suttit fint!
          Senast redigerad av Ola Sjödin; 10 maj 2011, 14:36.

          Kommentar

          • Felipe
            Användare
            • april 2002
            • 327

            #20
            Ursprungligen postat av Ola Sjödin
            Kul! Välkommen tillbaka vår del av världen igen. Synd bara att allt händer så avlägset från världens centrum (Piteå). (Nästan 120 mil till Oslo och 150 till Malmö...) Några Crenicichla punctata skulle ha suttit fint!
            Pitea???, jesus Ola!!, det är ju världens hemoroider det!!
            (skämt sa klart...det är säkert jätte vackert med frisk luft....)

            C.punctata har ju en hel del...ska sända till USA men tog hem en del över ifall att...alla klarade sig och det blir över...har bägger typer; fran Rio Yaguarón och fran Rio Olimar.

            Ha det!!
            Felipe

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #21
              Har du kollat om du kan få utförseltillstånd? Kan tänka mig att många är intresserade i så fall.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • Felipe
                Användare
                • april 2002
                • 327

                #22
                Ursprungligen postat av DaRe
                Har du kollat om du kan få utförseltillstånd? Kan tänka mig att många är intresserade i så fall.
                Jag har redan ansökt...jag vet att jag far...men fragan är om jag hinner fa det innan jag aker
                Felipe

                Kommentar

                • HåkanM
                  NCS Medlem
                  • november 2005
                  • 1294

                  #23
                  Ursprungligen postat av Felipe
                  Hakan; jag tog emot en grupp fran Norge för nagra manader sen...2 av killarna tog med sig bägge arter apistos som vi har i Uruguay...jag kan kolla upp om de lyckades fa lek pa dem?
                  Ja det vore kul att veta. Men finns det fler bland övriga än den
                  tidigare nämmd Gymnogeophagus meridionalis om är "liten", dvs max runt 10 cm ??. Eller är det den enda ?? utöver Apistogramma

                  Kommentar

                  • Pelle
                    Användare
                    • maj 2002
                    • 387

                    #24
                    Ursprungligen postat av HåkanM
                    Ja det vore kul att veta. Men finns det fler bland övriga än den
                    tidigare nämmd Gymnogeophagus meridionalis om är "liten", dvs max runt 10 cm ??. Eller är det den enda ?? utöver Apistogramma
                    Var hittar du uppgiften att de blir bara 10cm?
                    Mina Meridionalis "sarandi" blev ca 13-14cm och jag har haft Rhabdotus som har nått ungefär den storleken också...

                    Är du ute efter ciklid arter till ett litet akvarium eller?.....Gymnogeophagus är aktiva och rörliga ciklider, så de bör inte ha för små akvarier.

                    Kommentar

                    • Ola Sjödin
                      Användare
                      • augusti 2003
                      • 514

                      #25
                      Ursprungligen postat av Felipe
                      Pitea???, jesus Ola!!, det är ju världens hemoroider det!!
                      (skämt sa klart...det är säkert jätte vackert med frisk luft....)

                      C.punctata har ju en hel del...ska sända till USA men tog hem en del över ifall att...alla klarade sig och det blir över...har bägger typer; fran Rio Yaguarón och fran Rio Olimar.

                      Ha det!!
                      En fundering. Den du säger är från Rio Olimar - är det samma som den du kallar "Alferez" på din hemsida?

                      Kommentar

                      • Rivulatus
                        Användare
                        • december 2002
                        • 811

                        #26
                        Skulle också vara riktigt sugen på punctata om du har små individer (dom får inte äta mina 6cm ornatum helt enkelt ) över och jag är ju i alla fall i "rätt" ände av landet om du skulle skicka till Ola också . Även de Gymnogeophagus n.sp. "Tacuarembó" ruskigt fina..


                        edit: Hittad länken till din hemsida och lustigt nog hade jag för ett år sen googlat till den och lagt till den destinationen som framtida resa. Nu blev jag supersugen när det är en NCS:are som är inblandad . Är sugen på vilken gädda som hellst i princip (skulle vara kul med vf dock )
                        Senast redigerad av Rivulatus; 14 maj 2011, 20:42.
                        SA:

                        Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
                        Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

                        Kommentar

                        • Felipe
                          Användare
                          • april 2002
                          • 327

                          #27
                          Ursprungligen postat av HåkanM
                          Ja det vore kul att veta. Men finns det fler bland övriga än den
                          tidigare nämmd Gymnogeophagus meridionalis om är "liten", dvs max runt 10 cm ??. Eller är det den enda ?? utöver Apistogramma
                          Inga arter ur "Rhabdotus Gruppen" blir sa sma som 10cm.
                          Felipe

                          Kommentar

                          • Felipe
                            Användare
                            • april 2002
                            • 327

                            #28
                            Ursprungligen postat av Ola Sjödin
                            En fundering. Den du säger är från Rio Olimar - är det samma som den du kallar "Alferez" på din hemsida?
                            Antagligen samma art, men olika populationer.
                            Felipe

                            Kommentar

                            • Felipe
                              Användare
                              • april 2002
                              • 327

                              #29
                              [QUOTE=Rivulatus;837887]Skulle också vara riktigt sugen på punctata om du har små individer (dom får inte äta mina 6cm ornatum helt enkelt ) över och jag är ju i alla fall i "rätt" ände av landet om du skulle skicka till Ola också . Även de Gymnogeophagus n.sp. "Tacuarembó" ruskigt fina..

                              Haller 100% med..."Tacuarembó" + alla varianter av samma art (?) fran Rio Negro system är otroligt fina.
                              Felipe

                              Kommentar

                              • Felipe
                                Användare
                                • april 2002
                                • 327

                                #30
                                edit: Hittad länken till din hemsida och lustigt nog hade jag för ett år sen googlat till den och lagt till den destinationen som framtida resa. Nu blev jag supersugen när det är en NCS:are som är inblandad . Är sugen på vilken gädda som hellst i princip (skulle vara kul med vf dock )[/QUOTE]

                                Felipe

                                Kommentar

                                Arbetssätt...