Hur beräkna tjocklek på glas?
Kollaps
X
-
-
Nej, jag frågade honom för två år sedan och då sa han att han slutat med det eftersom det blev för dyrt och folk ville inte betala de pengarna.
Men jag är absolut beredd att åka upp till Götet för att hämta ett kar, förutsatt att det inte blir alldeles för j-a dyrt. Jag har mailat Majornas Glas om ett pris nu på morgonen.
//KajKommentar
-
Kommentar
-
Så, då var det klart!
Jag tackar verkligen för alla råd och tips som ledde till att jag undvek en riskabel satsning på det danska karet och istället nu har beställt ett ordentligt kar av Micke på Håkanstorps Zoo!!
Snacka om att annars ha gått över ån efter vatten och låtit snålheten bedra visheten, osv.
Det beställda karet är på 840 liter och har måtten 140x80x75 (lxbxh) med 12 mm glas front och bak och 15 mm i botten och bägge gavlarna. Känns betydligt tryggare.
Det kommer sannolikt inte levereras förrän framåt midsommar, men det gör mig inget för jag har fullt upp och tiden går fort. Under tiden kan jag planera karet lite och det är ju halva nöjet.
//KajKommentar
-
Kommentar
-
Så, då var det klart!
Jag tackar verkligen för alla råd och tips som ledde till att jag undvek en riskabel satsning på det danska karet och istället nu har beställt ett ordentligt kar av Micke på Håkanstorps Zoo!!
Snacka om att annars ha gått över ån efter vatten och låtit snålheten bedra visheten, osv.
Det beställda karet är på 840 liter och har måtten 140x80x75 (lxbxh) med 12 mm glas front och bak och 15 mm i botten och bägge gavlarna. Känns betydligt tryggare.
Det kommer sannolikt inte levereras förrän framåt midsommar, men det gör mig inget för jag har fullt upp och tiden går fort. Under tiden kan jag planera karet lite och det är ju halva nöjet.
//Kajjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Ett tack till dig också christer för att du inte kompromissar och smeker medhårs utan säger som det är från din horisont. Det var avgörande för att jag backade ur danskaffären. Annars hade jag sannolikt suttit där med skägget i brevlådan...
//KajKommentar
Kommentar