Mattias Klum 6 maj i Linköping

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • oktober 2002
    • 601

    Mattias Klum 6 maj i Linköping

    Jag har blivt inbjuden till en halvdag eller heldag (em är option med inriktning på/för undervisande personal) med Mattias Klum. Hans turné heter Expeditionsverige.se. Har någon av er varit på någon av dessa "föreställningar"? Turnén har varit i Karlstad, Uppsala och Malmö. Vet inte riktigt om jag har tid att avsätta en heldag till det men det vore ju illa att få höra att det var skitbra, och så var man inte där. Skall i alla fall försöka gå på förmiddagspasset.

    Så här ser programmet ut

    Förmiddagspass med hållbarhet i fokus
    8.00-8.30 Registrering
    8.30-12.00 Missa inte när Mattias Klum, National Geographicfotografen och filmaren hyllar Sverige och världens biologiska mångfald. En föreläsning med bildvisning där hållbar utveckling är i fokus. Med till Linköping kommer även Johanna Eriksson, arkitekt från Sweco och doktorand på Chalmers föreläser om hur man kan arbeta med hållbar design och samhällsutveckling genom dialog.

    Eftermiddagspass för pedagoger (även andra som är intresserade är välkomna)
    12.00-13.00 Lunch
    13.00-14.15 Hållbart ledarskap – hur man främjar goda ledarämnen i grupp, hur stimulera till ledarskap, pedagogiska och praktiska tips.
    14.15-14.30 Introduktion och information om Our Baltic sea.se, lärarhandledning och studiematerial kopplat till Östersjön och filmen ”Alla torskar” samt vårens nya film (Obs, distribueras gratis)!
    14.30-15.00 Bensträckare och möte med Mattias Klum, boksignering
    15.00-15.45 Naturen som klassrum – hur man kan använda sig av naturmiljöer för ett ökat lärande, introduktion till ”Aktivitetsbanken” samt lärarhandledning, tips och spännande aktiviteter på Expeditionsverige.se.

    Min fråga är alltså. Har någon av Er varit på någon av de tidigare föreställlningarna och i så fall, är det värt att stanna kvar på eftermiddagen?
    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • oktober 2002
    • 601

    #2
    Jaha, då slapp jag att gå på detta

    Hej!

    Vi beklagar att vi måste ställa in Expeditionsverige.se:s turnéstopp i Linköping. Vi har drabbats av sjukdom och kommer att besöka Linköping senare i höst.
    Alla ni som redan har hunnit boka in er på detta event får en gratis gåva från Mattias Klum. Hans 9:e bok "Viljans väg" även innehållande en DVD med extramaterial som plåster på såren.(ordinariepris 359:-).
    Vi kommer även att maila er när vi har ett nytt datum för turnéstoppet.

    OM BOKEN:
    Passionen, uppdraget och bilderna. I Viljans Väg berättar Mattias om sitt engagemang för miljön och hotade djurarter och kulturer, och om viljan att se och inspirera andra människor till omtanke.
    På dvd:n finns 40 minuter av dokumentära klipp från expeditioner och nyinspelade intervjuer med Mattias.

    FRÅN OCH MED FREDAG DEN 13/5
    -Vänligen ta med ditt unika bokningsnummer som börjar med UA... och besök IKANO-husets "Bokhandeln" där ni kan hämta er bok från Mattias.
    Dem har öppet vardagar mellan kl.10-20 och helger kl.10-17. IKANO-huset ligger ca. 2 km från centrala Linköping i Tornby.
    Med bil följer du E4:an och svänger av vid avfart Linköping C, IKEA, Biltema m.m. Väl framme parkerar du gratis på någon av de över 1000 parkeringsplatser som finns i direkt anslutning till köpcentret.

    Med buss nummer 10 tar du dig från Resecentrum i centrala Linköping till IKANO-huset.

    Vi beklagar åter igen att vi inte kan träffa er den här gången men ser fram emot höstens aktiviteter och hoppas ni ska njuta av boken.

    Bästa hälsningar,


    Redaktionen Expeditionsverige.se
    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #3
      Han kommer till Göteborgs Universitet 9/5 med samma program. Får se om jag spenderar en dag på det. I så fall kan jag ge en recension.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      Arbetssätt...