Presentation 1145 liters Bygge

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • laestander
    Användare
    • april 2009
    • 71

    Presentation 1145 liters Bygge

    Akvarium: 1145L Rostfri ram samt botten L200cm, B 80cm, H 70cm , ramp 200x50 , Karet inbyggt i vägg då jag delade ett rum till två då jag var i behov av ett barn rum till.

    Inredning: Svart lackad bakruta samt sidoruter , Btn moduleruler A,H,L,M,O,T och U samt naturstenar. Sanden är Jula blästersand.

    Filter/cirkulation: Aquaclear 110 3700 l/t och Aquaclear 70 1514 l/t i filtermoduler fylld med bio bollar filtermatta. samt Eheim 2128 Professional 2 på 1050 l/h med ett UV-ljus med märket TMC Pond Clear på 25 w

    Belysning: Led lister 8 st 50 cm långa samt fyra lysrör som följde med rampen men kör dom ej för tillfälligt.

    Fiskar:
    Pseudotropheus crabro
    Copadichromis borleyi Kadango Red Fin
    Nimbochromis livingstonii
    Sciaenochromis Fryeri ahli
    Placidochromis sp."phenochilus tanzania"
  • laestander
    Användare
    • april 2009
    • 71

    #2
    Mer bilder

    Kommentar

    • Kajjjan
      NCS Medlem
      • juni 2008
      • 1882

      #3
      Tja, vad ska man säga? Kanonsnyggt!! Samma mått på djupet och höjden som mitt för övrigt - men en halvmeter längre! Ja, jag tycker storleken spelar viss roll. Inreder man det desutom så här snyggt, ja då blir det högsta betyg!
      //Kaj

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • januari 2005
        • 3788

        #4
        Snyggt!!!

        Finns det något bättre än inbyggda stora burkar?

        Ps. burken är på 1120 liter, har samma mått själv.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Vilken dröm!! Härligt inrett och supermått på burken. Spännande fiskar också.

          Dessutom anar jag ett riktigt snyggt akvarium till i bakgrunden.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Suma
            Användare
            • januari 2011
            • 606

            #6
            Fantastiskt snyggt bygge!!!
            ? Vilka Ledlister kör du med ?
            -------------------
            Mats

            Kommentar

            • laestander
              Användare
              • april 2009
              • 71

              #7
              Tack så mycket kajjjan , erik, DaRe och suma Ja det kan nog stämmafår nog lita på dig men han jag köpte det av skrev 1145 så därav skrev jag det, jag plockade i sär det och bytte front och sidoruter för att få ett repfritt kar. Ja akvariumet bakom var ett 680 l och är sålt nu men jag har ett till inbyggt 340 liters som jag har troffar i samt 4 odlingskar i källaren. led listerna köpte jag här Suma där du kan se lite mer info. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11303

              Kommentar

              • Suma
                Användare
                • januari 2011
                • 606

                #8
                Tänkte väll att det inte var nåra Clas Ohlson Leddar ( inget fel på C.O ).
                Bra pris med $ kurs som nu..och free shipping..vem vill inte ha ett gratis skepp?
                -------------------
                Mats

                Kommentar

                • laestander
                  Användare
                  • april 2009
                  • 71

                  #9
                  ja håller med det vart 800 svenska kr för mig när jag köpte dom då slapp jag tullavgift , annars blir det 25 % till tror jag. tycker det är billig då nya lysrör till rampen nästan blir samma pris. Sen kom paketet direkt från hongkong tror jag det var och det följde med en nyckelrings flodhäst rosa vit med led lampor i näsan hehehe. ja du får hålla tummarna om du beställer

                  Kommentar

                  Arbetssätt...