150 lit centralamerikanskt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • frizbee
    Användare
    • maj 2002
    • 11

    150 lit centralamerikanskt

    Hej!
    Jag har tröttnat på surt vatten med lågt dH som inte buffrar och bara skapar röra av växter osv (bara min åsikt med mina förutsättningar och kunskaper, jag vet mkt väl att många har otroligt vackra avarium med surt vatten!) så jag har skaffat koksalt och hällt i en tesked per 10 lit vatten. Jag har även tagit ut en del växter och gömställen som samlade smuts. Nu undrar jag vad för centralamerikanare jag kan ha i detta akvarium? Det kan även vara en tålig annan ciklid som kan leva i vatten med salt i. Akvariumet är på 150 lit och jag skulle inte säga nej till en fisk av storleken mindre. Jag vill gärna ha en liten koloni med vildguppies. Tack för alla svar! // Johannes

  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Archocentrus septembfasciatus är en relativt liten och relativt fredlig ciklid. Thorichthys-arter skulle också kunna funka men vildguppy blir nog knepigt. Goodeider eller Xiphophorus funkar säkert likaså mollies.

    Mvh.

    Ola
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Thorichtys
      Användare
      • april 2002
      • 56

      #3
      Om du vill ha hårdare och mer stabilt vatten hjälper inte koksaltet. salt höjer endast salthalten. Använd istället bikarbonat för att buffra vattnet

      Magnus

      Magnus

      Kommentar

      Arbetssätt...