Cichlasoma cf Ornatum -> Det var gephyrum :)!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rivulatus
    Användare
    • december 2002
    • 811

    Ursprungligen postat av Cichlid-Power
    Hei igjen David, jeg skal sende deg noen bilder,de er nok ikke fullt utvoksne, men de lekte. Jeg drar til Colombia i slutten av Februar neste år,og atromaculatum er nok en jeg skal prøve å få med igjen Fisken på bildene ble fanget i 1993.
    Cichlid-Power
    Fina fiskar. Antar att det är du som rest just till rio san juan? Du får gärna berätta om hur det såg ut under ytan där och vilka arter (inte bara ciklider) som fanns i floden.

    Cichlid power!!!
    SA:

    Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
    Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

    Kommentar

    • Cichlid-Power
      Användare
      • november 2006
      • 253

      Ursprungligen postat av Rivulatus
      Fina fiskar. Antar att det är du som rest just till rio san juan? Du får gärna berätta om hur det såg ut under ytan där och vilka arter (inte bara ciklider) som fanns i floden.

      Cichlid power!!!



      Hei Rivulatus, ja fiskene er fine, men jeg har de dessverre ikke lengre, men jeg håper å få med meg nye neste år. Området ute i Choco blir regnet som det fattigste område i Colombia, men det ser ikke ut til å påvirke folkenes humør. Om du ville vite hva det finnes av fisk, så har jeg det i mine notater fra turene i 1991 og 1993. Men det finnes helt sikkert flere ukjente.
      En fisk som jeg håper å kunne finne er Cichlasoma microlepis , det hadde vært noe det.

      Cichlid-Power
      .

      Kommentar

      • Rivulatus
        Användare
        • december 2002
        • 811

        Nu är detta lite off topic men all lycka till med jakten på den ovanliga microlepis! Hoppas du gör nya fina reportage från colombia när du reser. Jag har läst alla med stort intresse. Och om du skulle resa via san juan skulle jag personligen uppskatta undervattensbilder eller filmer!

        Cichlid power!
        SA:

        Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
        Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

        Kommentar

        • Cichlid-Power
          Användare
          • november 2006
          • 253

          Ursprungligen postat av Rivulatus
          Nu är detta lite off topic men all lycka till med jakten på den ovanliga microlepis! Hoppas du gör nya fina reportage från colombia när du reser. Jag har läst alla med stort intresse. Och om du skulle resa via san juan skulle jag personligen uppskatta undervattensbilder eller filmer!

          Cichlid power!
          jEG VIL IKKE LOVE DEG NOE, UNDERVANNSBILDER FRA RIO sAN jUAN blir det nok ikke,for den elven er stor og grumsete, men noen side elver kan det kanskje bli bilder av, i hvertfall over vann.
          Jeg skal kikke om jeg ikke har bilder av Rio San Juan.
          Cichlid- Power

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            Min största har under senaste 3 veckorna färgat ut rejält på ryggfenan med rött och blått.

            Inte så väldigt tydligt på denna bild dock...
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • RobinH
              Användare
              • augusti 2008
              • 2150

              Ursprungligen postat av DaRe
              Min största har under senaste 3 veckorna färgat ut rejält på ryggfenan med rött och blått.

              Inte så väldigt tydligt på denna bild dock...
              Den är riktigt fin nu Dare!
              CA

              Kommentar

              • Big_Sal
                Användare
                • maj 2010
                • 315

                Snygg!! Hur aggro är de? Klarar sig rödhuvena bra eller?

                Kommentar

                • Rivulatus
                  Användare
                  • december 2002
                  • 811

                  Stilig värre, har en som börjat färga ut nu också men inte lika intensivt roströd vid gällocket som din. Inga problem med aggresssion?

                  Vad de vuxna exemplaren från andras bilder/filmer verkar dom ha stor potential och kommer bara bli finare och finare
                  SA:

                  Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
                  Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    Inte aggro alls inget som hellst attacker på något inte ens sig själva, men jag kan vara utan honor och vissa uppgifter tyder på att honorna är tuffare och särskilt om det finns "love in the air"
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Lundensis
                      Användare
                      • mars 2004
                      • 2262

                      Snygg firre DaRe!

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        Tackar (inte för att jag har nåt med firrens utseende att göra men det känns vettigt att tacka !

                        Jo jag gillar uppsynen kring huvudet och nu när färgerna börjar skönjas är det också roligt att se.
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • Big_Sal
                          Användare
                          • maj 2010
                          • 315

                          Efter att jag såg din fisk DaRe så stack jag direkt efter skolan till JägerZoo och köpte alla fyra som fanns där (samma som i videon jag postade innan).

                          De är under inkoppning nu, mycket spännande!!!

                          Kommentar

                          • salmberg
                            NCS Medlem
                            • oktober 2007
                            • 830

                            Mycket stor och fin. Har själv en som dragit iväg mycket mer än dom andra. Jag upplever dom inte som agresiva men dom kan ta för sig om det behövs. Har två umbriferer med mina som är klart underlägna.

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              Ursprungligen postat av Big_Sal
                              Efter att jag såg din fisk DaRe så stack jag direkt efter skolan till JägerZoo och köpte alla fyra som fanns där (samma som i videon jag postade innan).

                              De är under inkoppning nu, mycket spännande!!!
                              Hehe det gillas!!!

                              Bilder!
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • Rivulatus
                                Användare
                                • december 2002
                                • 811

                                För mig så small det rejält i karet tills jag förde tillbaka min lentiginosus-hane som är surgubben numro uno. Gick tillbaka lite i utfärgningen men det är helt klart på gång en större förändring. Tror även nytillskottet av 6 stycken småttingar hjälpte till med att skapa mer lugn.

                                Kul Big_sal, det är en rolig fisk att ha!
                                SA:

                                Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
                                Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

                                Kommentar

                                Arbetssätt...