Powerhead till Malawi och tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonas E
    Användare
    • februari 2003
    • 2533

    Powerhead till Malawi och tanganyika

    Hej.

    Jag skulle bara vilja veta om det räcker med ett powerhead 802 (1514 liter/tim) till ett 375 liters kar med tropheus eller Malawi?

    Mvh Jonas
    /Jonas
    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus
  • Mike_Noren
    Användare
    • februari 2003
    • 2695

    #2
    citat:Jag skulle bara vilja veta om det räcker med ett powerhead 802 (1514 liter/tim) till ett 375 liters kar med tropheus eller Malawi?
    Ja, räcker gör det, fast personligen skulle jag nog säga att det inte skulle skada med två såna pumpar...



    Kommentar

    • askur_
      Användare
      • december 2002
      • 10

      #3
      Har ett 112 liters kar med malawi.....hur stark pump behöver jag...jag har idag en fluval 3 pump

      Kommentar

      • askur_
        Användare
        • december 2002
        • 10

        #4
        ps....har en powerhead som ovan...men det blir kanske lite väl mycket drag då....eller??

        Kommentar

        • Jonas E
          Användare
          • februari 2003
          • 2533

          #5
          ok, men det klarar sig tills jag får råd att köpa en extra..jag skall nämnligen bygga akvariehörna i källaren, så budgeten ligger ganska lågt efter det.

          Det blir en s.k. "filterhörna" med blå filtervadd, och ett powerhead 802 och en värmare på ca 200w, kan det vara en bra uppsättning?

          tackar för svaren


          Mvh Jonas
          /Jonas
          540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

          Kommentar

          • Mike_Noren
            Användare
            • februari 2003
            • 2695

            #6
            citatet blir en s.k. "filterhörna" med blå filtervadd, och ett powerhead 802 och en värmare på ca 200w, kan det vara en bra uppsättning?
            Låter bra, men fundera på att ha två 100W värmare istället för en 200W - när värmare dör, så brukar de göra det genom att fastna i 'på' läge, och har man då en stark värmare...


            Kommentar

            • Mike_Noren
              Användare
              • februari 2003
              • 2695

              #7
              citat:
              ps....har en powerhead som ovan...men det blir kanske lite väl mycket drag då....eller??
              Har du powerheaden är det ju bara att prova och se vad du tycker.


              Kommentar

              • Jonas E
                Användare
                • februari 2003
                • 2533

                #8
                ok, det har faktiskt hänt mig en gång, men som tur var förlorade jag "bara" två ancistrus, värmaren va uppe i 36 grader när jag kom på den, som tur var så klarade mina scalare och fjärilsciklider det.

                Ok, då blir det två 100wattare istället, skall lägga upp en skiss på hur jag skall göra på min hemsida (så fort min host e uppe igen).

                tack för hjälpen, Mvh Jonas
                /Jonas
                540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                Kommentar

                Arbetssätt...