Förstärka bänk till 125 liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    Förstärka bänk till 125 liter.

    Då var man i tagen igen. Efter att ha lagt ner nära på en kubik vatten pga flytt och start av eget företag är jag nu sugen att husera lite fisk. Blir 125 liter sydamerikanska dvärgciklider samt co2 matad djungel. Har köpt en möbel jag skall ha burken på men behöver förstärka upp den lite med reglar, funderar bara på om jag ska köpa vinkeljärn och fästa reglarna med eller om det är bäst att skruva genom regel och sen i möbeln? Förövrigt skönt att hugga tag i detta intresse igen!

    Hmm går inte att bifoga bilder via iphone verkar det som. Möbeln jag skall förstärka är iaf som en låda med sidoskivorna liggande utan på skivan som karet står på. Innuti har jag sågat till 2"2 reglar som går en lodrätt i varje hörn samt två långa vågrätta som skall gå längs med karet.

    Svårt att hjälpa utan bilder kan jag tro men gör ändå ett försök.
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Välkommen tillbaka. Inga jordätare längre alltså?!

    Vinkeljärn blir starkare. Om de vågräta vilar ovanpå den lodräta blir det starkare.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • FrePGun
      Användare
      • mars 2009
      • 2410

      #3
      Ursprungligen postat av DaRe
      Välkommen tillbaka. Inga jordätare längre alltså?!

      Vinkeljärn blir starkare. Om de vågräta vilar ovanpå den lodräta blir det starkare.
      Well... 125 liter får väll ses som en smygstart

      Till hösten blir det nog större igen. Saknar faktiskt dock mina scalarer mest. Men dom simmar ju lugnt hemma hos Wilhelm nu!

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        #4
        Ursprungligen postat av JosephineFredrik
        Men dom simmar ju lugnt hemma hos Wilhelm nu!
        Här kan du läsa om skönheterna!
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        • FrePGun
          Användare
          • mars 2009
          • 2410

          #5
          Ursprungligen postat av Wilhelm
          Här kan du läsa om skönheterna!
          Skit häftigt att du fått yngel på dom, visste att potensialen fanns där. Idag ska jag till nol och hämta lysramp och sedan handla vinkeljärn. Hoppas på att fylla karet i veckan. Åker sedan utomlands första veckan i april och hoppas komma hem till ett stabilt inkört filter. Så kan man börja plantera och skaffa ett gäng tetror till att börja med. Blir nog ca 25 rödmunnar. Fin röd färg och har fortf inte sett någon annan tetra som stimmar lika fint.

          Kommentar

          • Wilhelm
            Användare
            • april 2002
            • 9122

            #6
            Rödmunnar är en av mina favoriter! De är underbara!
            mvh Wilhelm

            "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


            www.linkopings-akvarieforening.net/
            Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
            www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

            Kommentar

            Arbetssätt...