Utmaningstråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael W
    NCS Medlem
    • augusti 2002
    • 8598

    Utmaningstråden

    Ciklidbladet behöver medlemsartiklar

    Det behöver inte bara vara svåra, långa och högtstående artiklar, utan kan gärna också vara kortare, mera jordnära alster, där vi medlemmar bara berättar lite om en fisk, ett akvarium, eller en praktisk lösning vi kommit på. Ta t.ex. ett par tre foton, skriv bildtexter till dem, och sedan lite text till, så har Du en artikel att skicka in till redaktör'n. Han blir glad, medlemmarna som läser Ciklidbladet blir glada, och Du blir glad.

    Nu har jag skrivit en sådan liten artikel om mina amerika-ciklider i köket, och skickat in den. Tänkte att det kunde vara kul att instifta en ny tradition i NCS, Utmana nästa författare. Då kunde det bli en fortgående ström av korta trevliga medlemsartiklar till Ciklidbladet.

    Så här: Den som skriver en sådan här kort-artikel och skickar in den, får utmana någon annan att också göra det.

    Jag utmanar nu således Jerka R att skriva en kort-artikel om sitt malawiakvarium. (Äh, Du kommer ju såå lätt undan, Du behöver ju engentligen nästan bara copy/pasta lite av det som Du redan skrivit i Din itressanta tråd.)
    mvh
    Mikael W
    (NCS-medlem sedan 1981)
  • Rooster
    NCS Medlem
    • november 2009
    • 473

    #2
    *Gilla-knappen*

    Kommentar

    • Johan F
      Användare
      • mars 2006
      • 2439

      #3
      Ursprungligen postat av Mikael W
      Ciklidbladet behöver medlemsartiklar

      Det behöver inte bara vara svåra, långa och högtstående artiklar, utan kan gärna också vara kortare, mera jordnära alster, där vi medlemmar bara berättar lite om en fisk, ett akvarium, eller en praktisk lösning vi kommit på. Ta t.ex. ett par tre foton, skriv bildtexter till dem, och sedan lite text till, så har Du en artikel att skicka in till redaktör'n. Han blir glad, medlemmarna som läser Ciklidbladet blir glada, och Du blir glad.

      Nu har jag skrivit en sådan liten artikel om mina amerika-ciklider i köket, och skickat in den. Tänkte att det kunde vara kul att instifta en ny tradition i NCS, Utmana nästa författare. Då kunde det bli en fortgående ström av korta trevliga medlemsartiklar till Ciklidbladet.

      Så här: Den som skriver en sådan här kort-artikel och skickar in den, får utmana någon annan att också göra det.

      Jag utmanar nu således Jerka R att skriva en kort-artikel om sitt malawiakvarium. (Äh, Du kommer ju såå lätt undan, Du behöver ju engentligen nästan bara copy/pasta lite av det som Du redan skrivit i Din itressanta tråd.)
      Låter som en mycket bra idé
      3000 liter med Tropheus
      http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
      Tropheus sp. black Ikola
      Tropheus sp. black Caramba
      Tropheus red bishop Caramba
      Tropheus Moorii Kambwimba
      Tropheus Moorii Kapampa
      Tropheus Duboisi Maswa

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Bra ide, men den kanske kan tillåta gaffling (forking) dvs att utmaningar sker parallellt. Dvs inte bara en åt gången?

        Då skulle alla som skrivit en artikel kunna utmana någon i nästa steg?!
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Mikael W
          NCS Medlem
          • augusti 2002
          • 8598

          #5
          Ursprungligen postat av DaRe
          Bra ide, men den kanske kan tillåta gaffling (forking) dvs att utmaningar sker parallellt. Dvs inte bara en åt gången?

          Då skulle alla som skrivit en artikel kunna utmana någon i nästa steg?!
          Men går det inte då som med risgrynen på schackbrädet? Eller hur menar Du?

          Har vi en kedja som framskrider med en utmaning per månad blir det tre artiklar per Ciklidbladsnummer.
          mvh
          Mikael W
          (NCS-medlem sedan 1981)

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Jo du har rätt jag går in med för mycket krångligheter så kan det sluta med pannkaka

            Det hänger då på att den som får en utmaning får en begränsad tid att slutföra utmaningen.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Mikael W
              NCS Medlem
              • augusti 2002
              • 8598

              #7
              Kanske det inte skadar med ett par tre parallella utmaningar. Man kunde kanske se till att det alltid finns en utmaning inom varje huvudområde (CA, SA, Mala-tanga, övriga).
              mvh
              Mikael W
              (NCS-medlem sedan 1981)

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #8
                Jag tycker vi börjar här så får vi se varhän det barkar!
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • Mikael W
                  NCS Medlem
                  • augusti 2002
                  • 8598

                  #9
                  Jerka R, såg Du utmaningen?
                  mvh
                  Mikael W
                  (NCS-medlem sedan 1981)

                  Kommentar

                  • Jerka_R
                    Användare
                    • februari 2011
                    • 31

                    #10
                    Nu såg jag den.... hmm
                    ok, jag antar den trots att timingen är tokfel. Jag haft ledigt sedan 1 december och börjar jobba på måndag igen...
                    Blåbär bland alger nu åter hos www.reden.se

                    Kommentar

                    • Gäst

                      #11
                      Ursprungligen postat av Mikael W
                      Ciklidbladet behöver medlemsartiklar

                      Det behöver inte bara vara svåra, långa och högtstående artiklar, utan kan gärna också vara kortare, mera jordnära alster, där vi medlemmar bara berättar lite om en fisk, ett akvarium, eller en praktisk lösning vi kommit på. Ta t.ex. ett par tre foton, skriv bildtexter till dem, och sedan lite text till, så har Du en artikel att skicka in till redaktör'n. Han blir glad, medlemmarna som läser Ciklidbladet blir glada, och Du blir glad.

                      Nu har jag skrivit en sådan liten artikel om mina amerika-ciklider i köket, och skickat in den. Tänkte att det kunde vara kul att instifta en ny tradition i NCS, Utmana nästa författare. Då kunde det bli en fortgående ström av korta trevliga medlemsartiklar till Ciklidbladet.

                      Så här: Den som skriver en sådan här kort-artikel och skickar in den, får utmana någon annan att också göra det.

                      Jag utmanar nu således Jerka R att skriva en kort-artikel om sitt malawiakvarium. (Äh, Du kommer ju såå lätt undan, Du behöver ju engentligen nästan bara copy/pasta lite av det som Du redan skrivit i Din itressanta tråd.)
                      Mycket bra ide / Ann-Mari

                      Kommentar

                      • Mikael W
                        NCS Medlem
                        • augusti 2002
                        • 8598

                        #12
                        Ursprungligen postat av Jerka_R
                        Nu såg jag den.... hmm
                        ok, jag antar den trots att timingen är tokfel. Jag haft ledigt sedan 1 december och börjar jobba på måndag igen...
                        Jättprima!!
                        Och när Du har skickat in den får Du utmana nästa skribent.
                        mvh
                        Mikael W
                        (NCS-medlem sedan 1981)

                        Kommentar

                        • Mr.Fish
                          Användare
                          • maj 2004
                          • 1403

                          #13
                          Najs tråd Du kom på där Micke ;-) Ok, någon utmanar någon. Hur lång tid har man på sig? Jag menar , man måste ju ta lite foton o så =) -But vaa faan klart att Man e med.-Utmana!

                          Kommentar

                          • Mr.Fish
                            Användare
                            • maj 2004
                            • 1403

                            #14
                            mm. om det hela var ett Aprilskämt är faktiskt klocckan slagen till..2! April ;-) Ok, ok, Jag -kanske blev lurad- eller? ./

                            Kommentar

                            • Mikael W
                              NCS Medlem
                              • augusti 2002
                              • 8598

                              #15
                              Ursprungligen postat av Mr.Fish
                              mm. om det hela var ett Aprilskämt är faktiskt klocckan slagen till..2! April ;-) Ok, ok, Jag -kanske blev lurad- eller? ./
                              Lugn bara, ingen panik. Tråden startades 24 mars. Det är inget som är skämt med artiklar till Ciklidbladet.

                              Var och en tar den tid det behövs (man kan ju t.ex. utgå från bilder man redan har). Ifall vi kommer upp till en utmaning per månad (vilket ju inte är väldigt mycket, egentligen) får vi redan 3 medlemsartiklar per Ciklidbladsnummer. Vore toppen, eller hur!
                              mvh
                              Mikael W
                              (NCS-medlem sedan 1981)

                              Kommentar

                              Arbetssätt...