NCS + Facebook integrering?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KuRtaN
    Användare
    • februari 2008
    • 778

    NCS + Facebook integrering?

    Tja!
    Tänkte fråga varför inte NCS har som zoopet eller många andra forum som använder facebook connect?
    Det är ju otroligt smidigt, alla som har ett facebookkonto kan bli medlemmar och logga in på bara ett par sekunder.
    Vilket jag tror resulterar i att fler "orkar" registrera sig och på så vis blir vi fler medlemmar..
    Kanske ngt för den webansvarige att kolla upp?
    Over and out // Mathias

    Jordätare - Eartheater - Dustsmasker
  • FI
    Användare
    • augusti 2002
    • 3743

    #2
    De som väljer att inte bli medlem pga att de inte orkar registrera sig hade nog ändå inte bidragit med så mycket mer än att öka medlemsantalet på forumet. Så jobbigt är det ju inte. Jag tror det är viktigare att försöka locka tillbaka de entusiaster som av outgrundlig anledning har valt att hellre skriva om ciklider på andra svenska ciklidsidor än här. Men exakt Hur vi gör det vet jag tyvärr inte.
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #3
      Jag tycker att det finns ett motstånd att registrera sig på andra forum... Även enstaka frågeställningar förhöjer tycker jag. Däremot har jag ingen aning om hur man gör. Facebookintegreringen förr ner från första prioritet när vi gjorde om layouten. Nästa steg är att kunna "gilla" forumstrådar men det visade sig vara lite knepigare att programmera. Det går alltid lägga in en länk till en tråd man vill uppmärksamma på Facebook så fixar Facebook resten.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • KuRtaN
        Användare
        • februari 2008
        • 778

        #4
        Men det var inte bara det jag menade, det förenklar ju för en nykomling liksom.
        Och sen är det väl aldrig fel att följa med i tekniken som underlättar?
        Tror inte det är fel på ngt sätt att skaffa denna applikation till hemsidan.
        Over and out // Mathias

        Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

        Kommentar

        • KuRtaN
          Användare
          • februari 2008
          • 778

          #5
          Ursprungligen postat av Ola Svensson
          Jag tycker att det finns ett motstånd att registrera sig på andra forum... Även enstaka frågeställningar förhöjer tycker jag. Däremot har jag ingen aning om hur man gör. Facebookintegreringen förr ner från första prioritet när vi gjorde om layouten. Nästa steg är att kunna "gilla" forumstrådar men det visade sig vara lite knepigare att programmera. Det går alltid lägga in en länk till en tråd man vill uppmärksamma på Facebook så fixar Facebook resten.
          Jo det vet jag att det går att posta länkar på facebook, men det jag är ute efter är att du inte skall behöva göra hela registreringsgrejen för att ställa en fråga utan enkelt kunna logga in med ditt facebook konto och ställa din fråga. Sen tror jag att är det så enkelt så självklart kommer NCS få fler medlemmar, säkerligen många "engångs" men folk som får vettiga svar och intresserar sig mer kanske stannar kvar.
          Själv måste jag säga att jag kan skita i att registrera mig på diverse forum pga att det är inte värt besväret för bara ngn enstaka fråga.
          Over and out // Mathias

          Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            #6
            Ursprungligen postat av KuRtaN
            Men det var inte bara det jag menade, det förenklar ju för en nykomling liksom.
            Och sen är det väl aldrig fel att följa med i tekniken som underlättar?
            Tror inte det är fel på ngt sätt att skaffa denna applikation till hemsidan.
            Håller med.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              #7
              Går det att koppla in facebook i sin profil?
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              Arbetssätt...