Förbättringslista

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Förbättringslista

    Många som jobbar i mjukvaruindustrin känner till begreppet scrum och agila metoder.

    Jag har insett att det finns en uppsjö med förslag. Man skulle kunna:
    Lista alla förslag och låta alla rösta kontinuerligt.
    Man kan då scopa in, eller start en åt gången, den som just då har top prio, dvs mest röster.
    När den är klar demas den för användarna som kan kommentera. Därefter tar man nästa. Listan måste då vara dynamisk och kommentarerna från förra iterationen kan läggas in i priolistan och eventuellt genomföras i nästa sprint.

    Det ökar transparensen mot användarna och involverandet. Förutom att det ger bra ordning på förbättringar så ger det också ett roligt inslag för forumanvändarna och möjlighet att känna delaktighet.

    Listan skulle kunna vara en tråd i forumet men hellst med en röstningsfunktion då samt möjlighet att lägga till nya items i röstlistan.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Det låter som en alldeles utmärkt idé men jag har ingen som helst aning hur det ska genomföras eller ens kompetens att komma med åsikter i frågan. Förutom att det låter bra då förstås. Och det finns en röstningsfunktion i forumet som man kanske kan koppla på i en särskild avdelning.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Mr.Fish
      Användare
      • maj 2004
      • 1403

      #3
      Kritik, kritik,kritik, -Insomnia..Talar.. Jag tycker att den förra forum söken var enklare och därtill tydligare (alltså förra webblayouten var bättre). Och! -pröjsade avgiften för 1! vecka sedan, varför står det inte att Jag e medlem ännu? grrr.. ok, vet att ni e voluntärer;-)

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Ursprungligen postat av Mr.Fish
        Kritik, kritik,kritik, -Insomnia..Talar.. Jag tycker att den förra forum söken var enklare och därtill tydligare (alltså förra webblayouten var bättre). Och! -pröjsade avgiften för 1! vecka sedan, varför står det inte att Jag e medlem ännu? grrr.. ok, vet att ni e voluntärer;-)
        Du får höra av dig till Magnus om medlemsnummer för att sedan anmäla medlemskap här http://www.ciklid.org/forum/profile....editusergroups

        Du kommer till stämman va' Patrik? Mats borde vi kunna få med oss också och Carl.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        Arbetssätt...