Helkarsbild-tråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johho
    Användare
    • mars 2007
    • 1825

    Ursprungligen postat av Kajjjan
    Najs! Många års glädje framför dig med de Frontosorna! Ser att du köpte Neolamprologus sexfaciatus i Nol...eller hur?

    //Kaj
    Jajämän, han hade småttingar, så det passar mig perfekt eftersom de inte har ett stort kar att gå i just nu. Men det var inte så många, var väl 10-15 till han hade. Ska bli spännande med en art jag inte provat förut, ut på lite okänt vatten

    Kommentar

    • Kawasa
      Användare
      • september 2012
      • 840

      Ursprungligen postat av anli
      Ett var ett tag sedan, nu har karet varit i drift sedan tidigt i höstas. Äntligen lite balans mellan FH-hanen och mina designåsikter. De växter som överlevt frodas, ibland på de mest oväntade ställen. Tofsalgerna har utjämnat skillnaden mellan bakrund och rötter.
      Det börjar se ut som kar skall göra helt enkelt, tillräckligt med tid brukar ge alla kar en hyfsad look beroende på vad de nu har för olika förutsättningar

      [ATTACH=CONFIG]45384[/ATTACH]
      Ser jätte fint ut, är firren i bakgrunden också en flowerhorn? Är det honan?
      Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

      Kommentar

      • roedkft
        Användare
        • juni 2010
        • 189

        Ursprungligen postat av anli
        Ett var ett tag sedan, nu har karet varit i drift sedan tidigt i höstas...
        Trycker febrilt på min imaginära gilla-knapp Hur stor är FH-hanen?

        Kommentar

        • roedkft
          Användare
          • juni 2010
          • 189

          Extreme Tank Makeover: 2,5 liter filter blir 12 och Malawi blir CA.

          Klicka på bilden för större version

Namn: CIMG4773.jpg
Visningar: 1
Storlek: 788,3 KB
ID: 685439

          Kommentar

          • mbitton
            Användare
            • februari 2013
            • 223

            Mitt gamla 450 liters kar..
            Bifogade filer
            600 + 120 lliter Tanganyika

            Kommentar

            • mbitton
              Användare
              • februari 2013
              • 223

              Ursprungligen postat av mbitton
              Mitt gamla 450 liters kar..
              lite dålig bild bara.. tagen med mobil.
              600 + 120 lliter Tanganyika

              Kommentar

              • mbitton
                Användare
                • februari 2013
                • 223

                Ursprungligen postat av Kajjjan
                Härligt att höra sådant beröm! Ja, som sagt, jag är riktigt nöjd med detta. Här är det andra - och det är jag inte alls lika nöjd med. Det är på 840 liter och inreddes från början med alla dessa stenmoduler för en malawi- eller tanganyika-biotop. Nu har det blivit SA här med och jag har inte gjort så mycket mer med det än att jag slängt i några rötter och några växter. Här finns det en del kvar att göra innan jag blir nöjd. Har saknat inspiration. Men nu idag när jag släppte i två riktigt stora och fina Altum-skalarer kom inspirationen tillbaka så det ska väl bli lite förändringar här inredningsmässigt framöver.



                //Kaj
                Vilken inspirationskälla!! Blir så grymt sugen på att starta ett nytt projekt....
                600 + 120 lliter Tanganyika

                Kommentar

                • Kajjjan
                  NCS Medlem
                  • juni 2008
                  • 1882

                  Ursprungligen postat av mbitton
                  Vilken inspirationskälla!! Blir så grymt sugen på att starta ett nytt projekt....
                  Ja, hela den här tråden är väldigt inspirerande, tycker jag, och det är ju väldigt kul när andra tycker att ens kar är inspirerande! Så tack för det!

                  Det här karet har ju ändrat skepnad igen och nu är jag på väldigt rätt väg känns de som. Det har blivit Tanganyika, vilket var ett av de två alternativ jag hade i tankarna när jag skaffade karet och satte upp så många moduler. Tyvärr, får jag väl säga, valde jag Malawi och fick inte till det på något bra sätt. Förmodligen mitt eget fel. Fel sammansättning av fisk ledde till en eller två fullständigt dominerande hannar och resten av befolkningen upptryckta i ett hörn. Inget skoj. Men, som sagt, jag var inte tillräckligt påläst och valde nog lite fel fisk ihop.
                  Hursomhelst, det blev sen ett kar för centralamerikanska ciklider. Nä, det var inte det jag sökte så då gjorde jag om det till ett diskus/altum-kar, som du såg i videoklippet. Efter att ha surfat runt på detta och andra forum fick jag upp ögonen för Cyphotilapia frontosa /Gibberosa! Den firren verkade vara precis det som jag sökte, så jag slängde över diskus, altum och kardinaler till 900-liters karet där dessa arter redan gick.
                  Så här ser det ut nu.



                  //Kaj

                  Kommentar

                  • Kajjjan
                    NCS Medlem
                    • juni 2008
                    • 1882

                    Det är svårt att vara nöjd. Man tycker det blev bra och sen...nä, det blev ändå inte riktigt bra...och sen när man trodde man hade det dyker det upp en annons på RockZolid River Stones...och så börjar man om igen...här är de tre senaste interiörerna:
                    Här blev det för många röda stenar tycker jag så här i efterhand:
                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1001.jpg
Visningar: 1
Storlek: 790,2 KB
ID: 685676
                    Här slängde jag ner modulerna i all hast:
                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1080.jpg
Visningar: 1
Storlek: 585,5 KB
ID: 685675
                    Idag har jag tagit ur en mängd röd riktig sten (många kilo), byt ut någon modul. Nu ska det bara bli lite algväxt på framförallt den stora (väldigt ljusa) modulen..
                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1094.jpg
Visningar: 1
Storlek: 732,6 KB
ID: 685674

                    //Kaj

                    Kommentar

                    • Banderad
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 3479

                      Jäkligt snygga fiskar du ha Kaj

                      /Jocke

                      Kommentar

                      • Gäst

                        Jag hörde att kaj var på väg till mig med sina fiskar och kar.
                        Grymt snyggt kaj.

                        Kommentar

                        • Kajjjan
                          NCS Medlem
                          • juni 2008
                          • 1882

                          Ursprungligen postat av Banderad
                          Jäkligt snygga fiskar du ha Kaj

                          /Jocke
                          Ja, tack, jag är själv väldigt förtjust i dem. Nu ska det väl sägas att när jag fotograferar dem med iPhone så blir de lite blåare än de är i verkligheten. Det har väl med vitbalansen att göra misstänker jag. Men de är väldigt blå i verkligheten också.

                          Ursprungligen postat av anderss
                          Jag hörde att kaj var på väg till mig med sina fiskar och kar.
                          Grymt snyggt kaj.
                          Tack anderss! Ja, det är fritt fram att önska och drömma naturligtvis!

                          //Kaj

                          Kommentar

                          • KE
                            Användare
                            • mars 2005
                            • 28

                            Vettefan hur man länkar direkt, men här iaf iaf mina två "tillfälliga" akvarium som står i garaget sedan inflytten.

                            Ber om ursäkt för den ruskigt dåliga kvalitén.
                            Senast redigerad av DaRe; 28 maj 2013, 22:03.

                            Kommentar

                            • Kajjjan
                              NCS Medlem
                              • juni 2008
                              • 1882

                              Ursprungligen postat av KE
                              Vettefan hur man länkar direkt, men här iaf iaf mina två "tillfälliga" akvarium som står i garaget sedan inflytten.

                              Ber om ursäkt för den ruskigt dåliga kvalitén.
                              Dålig kvalitet?? Vad ska jag då säga med mina videos? Nä, bättre att slänga upp dem än inte alls!

                              Som den tanganyikanörd jag ganska nyligen blivit kände jag troffesuget komma...

                              //Kaj

                              Kommentar

                              • Mreque
                                Användare
                                • juni 2011
                                • 348

                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0867.jpg
Visningar: 1
Storlek: 276,4 KB
ID: 685713

                                375 liter Low-tech.

                                Fluval 406 1400L/h Nya versionen
                                Aquarium Systems 400W värmare
                                All pond solutions 2x80W T5 lysramp 1xRosa1xVit lysrör
                                PMDD näring.
                                11,5 timmars belysning.
                                Kalkstens kross grus.
                                PH 7,3 Mjukt-medel hårt

                                Fiskar:
                                10x Tigerbarb
                                6x Kongotetra 4+2
                                4x Boliviansk fjärilsciklid 2+2
                                3x ( ska bli många fler ) Pansarmal
                                4x Dvärg gourami 2+2
                                1x Ancidus?!?!! haha tycker dom är skitkassa ska bli ett gäng på 20 Siamesiska algätare
                                4x Praktbotia som hängt med i alla akvarium som funnits här hemma. ( 15-20cm )
                                3x Barb Svart röd kommer ej ihåg namn
                                1x Rainbowshiner, var mer innan men kör open top så vissa utforskar vardagsrummet tyvärr. ( Dom är sjukt snygga med stark vit belysning )

                                Tänkte uppgradera med ett ett innerfilter fullt med filtervadd, någon som testat Aquarium systems Cobra 175 med ytskimmer ?
                                Har några på jobbet men dom är av modellen 130 och jag tycker det är för lågt flöde så har ej testat dom.

                                Peace!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...