Helkarsbild-tråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaw
    NCS Medlem
    • juli 2006
    • 470

    Tack så mycket Balsbymange och Wilhelm.

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • april 2002
      • 2277

      mitt kar i nuläget...

      En bild från julhelgen...
      Bifogade filer
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • affealien
        Användare
        • januari 2012
        • 1157

        Bilden har varit uppe i min projekt tråd men slänger in där här också, tror inte jag bidragit med någon tidigare.
        Bifogade filer
        Mvh
        //Alf

        Kommentar

        • affealien
          Användare
          • januari 2012
          • 1157

          Ursprungligen postat av Micke Jarhl
          En bild från julhelgen...
          Härligt kar med härligare fiskar.
          Mvh
          //Alf

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            Ursprungligen postat av olaw
            Hej!
            Jag heter Ola och har haft akvarier sedan jag var liten, blev intresserad av hobbyn som liten då pappa hade akvarier hemma. Jag har haft många olika akvarier, provat många olika fiskarter och kombinationer genom åren. Olika ciklider har alltid varit roligast att hålla. Har dock skött akvarierna och skötselråden för fiskarna dåligt för det mesta, oftast vad det gäller regelbundna vattenbyten och att inte ha för stora eller agressiva fiskar i för små akvarier. Men dom sista kanske 4-5 åren har intresset fått en nytändning för mig och jag försöker lära mig mer om cikliderna och sköta dom bättre. Har följt den här sidan något år nu med stort intresse av läsningen och handlat ett och annat på privatannonserna under köp och sälj och precis bestämt mig för att bli medlem. Det var kort om mitt alvarieintresse. Här i alla fall dom akvarier jag har just nu. Hoppas på kunna skaffa fler och större akvarier för nya arter av helst SA eller CA ciklider när det finns mer plats hemma.
            välkommen hit olaw!! Hoppas du ska trivas och att du fortsätter att dela med dig och intresserar dig för andras trådar också!

            Inte ovanligt att höra om nytändingar, det går lite upp och ned helt klart.Jag tyucker det ger en kick i att bara engagera sig i andras tankar och ideer, det finns så himla många olika tankar kring akvarier och ciklider.

            Helsnyggt akvarium du fått till i alla fall. Hur länge har du haft igång det? Det verkar som om växterna trivs i alla fall!
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Skitzzo
              Användare
              • december 2012
              • 23

              Ny Bakgrund!

              Mitt kar just nu 240liter juwel rio. Med ny bakgrund ska även fixa lite nya växter osv.
              Bifogade filer

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                Väldigt fin bakgrund Skittzo, vilken är det och vad går en sådan loss på? vilken storlek har du förresten?
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • Skitzzo
                  Användare
                  • december 2012
                  • 23

                  Ursprungligen postat av DaRe
                  Väldigt fin bakgrund Skittzo, vilken är det och vad går en sådan loss på? vilken storlek har du förresten?
                  Det är en Aquaterra Canyon Rock "Granit" tror jag den heter, jag beställde den vanliga från pwss med deras leverantör hade skickat fel till dom, så jag tog denna istället Pwss hade inte fått in denna sorten i sortimentet ännu, men de dröjer nog inte så länge. Den är 120x50cm den kostade 2 258:-

                  Kommentar

                  • olaw
                    NCS Medlem
                    • juli 2006
                    • 470

                    Tackar DaRe! Akvariumen har varit igång ett par år och växterna verkar trivas, men jag har nyss fyllt på med ganska mycket växter som inköptes billigt på en auktion i Uppsala för några helger sedan, så det visar sig hur mycket av det nya som klarar sig.

                    Kommentar

                    • Rivulatus
                      Användare
                      • december 2002
                      • 811

                      Ursprungligen postat av Micke Jarhl
                      En bild från julhelgen...
                      Trevlig bild, dina bifaciatum "gör" verkligen karet!
                      SA:

                      Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
                      Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"

                      Kommentar

                      • ReGGae_Ripan
                        Användare
                        • juni 2012
                        • 100

                        Sv: Helkarsbild-tråden

                        Mitt 600 liters med hemmagjord bakgrund. Diskus, Geophagus, Sorgmantetra, Ancrictus, Flaggciklid.

                        Långt ifrån klart, mindre diskus på tillväxt i annat kar samt att mer ciklider ska i. Tips välkomnas.
                        MH ligger vid sidan av än så länge samt Co2 anläggning. Allt detta ska upp och sen är det "gräsmattor" och Lotus som gäller :-)

                        Kommentar

                        • Ciklidtok
                          Användare
                          • september 2008
                          • 506

                          Otroligt snyggt
                          www.ciklidtok.weebly.com
                          *720 liter
                          *375 liter
                          *300 liter
                          *275 liter
                          *112 liter

                          Kommentar

                          • affealien
                            Användare
                            • januari 2012
                            • 1157

                            Ursprungligen postat av ReGGae_Ripan
                            Mitt 600 liters med hemmagjord bakgrund. Diskus, Geophagus, Sorgmantetra, Ancrictus, Flaggciklid.

                            Långt ifrån klart, mindre diskus på tillväxt i annat kar samt att mer ciklider ska i. Tips välkomnas.
                            MH ligger vid sidan av än så länge samt Co2 anläggning. Allt detta ska upp och sen är det "gräsmattor" och Lotus som gäller :-)
                            Hemmagjord bakgrund och allt.

                            Imponerad av folk som orkar med Co2 och gräsmattor, jag menar klippa gräset med gräsklipparen på gården är jobbigt men hålla på med en sax i ett akvarium... Tur att det finns folk som tycker det är roligt i alla fall för grymt snyggt är det!
                            Mvh
                            //Alf

                            Kommentar

                            • HighwayStar
                              Användare
                              • mars 2010
                              • 38

                              Sv: Helkarsbild-tråden

                              Klicka på bilden för större version

Namn: uploadfromtaptalk1356986309752.jpg
Visningar: 1
Storlek: 50,1 KB
ID: 683246

                              Ligger lite febrig i soffan.. Kunde ju haft en sämre utsikt ! :-)

                              Mvh Johan
                              www.tanganyika.se

                              Kommentar

                              • maltandis
                                Användare
                                • oktober 2003
                                • 1567

                                Ursprungligen postat av HighwayStar
                                [ATTACH]42312[/ATTACH]

                                Ligger lite febrig i soffan.. Kunde ju haft en sämre utsikt ! :-)

                                Mvh Johan
                                Snyggt, blir nog ännu bättre när alla petrisar blivit 15cm +
                                Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...