Helkarsbild-tråden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kajjjan
    NCS Medlem
    • juni 2008
    • 1882

    Tack för kommentarerna! Jag har lite dunkel belysning så det är lite knepigt med bra bilder. Foton tagna med blixt har jag heller inte fått till så bra tidigare. Men här har jag en helkarsbild där man ser den dominerande påfågeln av de fyra vildfångade. Den färgteckningen har inte de andra - de är mera normalt tecknade fast utan det röda. De har även de karakteristiska ringarna på ryggfenan. Bland rötterna till höger på bilden kan man se en annan, men du ser förstås inte hur den är tecknad. Jag ska försöka få till några närbilder ikväll vid matningen då alla är framme säkert.

    //Kaj

    Kommentar

    • Norrland
      Användare
      • december 2009
      • 557

      Ursprungligen postat av Kajjjan
      Tack för kommentarerna! Jag har lite dunkel belysning så det är lite knepigt med bra bilder. Foton tagna med blixt har jag heller inte fått till så bra tidigare. Men här har jag en helkarsbild där man ser den dominerande påfågeln av de fyra vildfångade. Den färgteckningen har inte de andra - de är mera normalt tecknade fast utan det röda. De har även de karakteristiska ringarna på ryggfenan. Bland rötterna till höger på bilden kan man se en annan, men du ser förstås inte hur den är tecknad. Jag ska försöka få till några närbilder ikväll vid matningen då alla är framme säkert.
      [ATTACH]30032[/ATTACH]
      //Kaj
      Wow. Jag har sätt VF påffar förut men inte med den färgen.
      Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        Håller med, WOW. Mer bilder på Påffarna. Sanslöst fina färger!
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Gabbster
          Användare
          • november 2010
          • 40

          Flyttade akvariumet idag och passade på att möblera om lite. Blev jättenöjd med resultatet måste jag säga. Nu måste jag bara fylla på med lite mer växter så blir det finemang.

          Kommentar

          • HåE
            Användare
            • september 2007
            • 1525

            Riktigt fint kar Gabbster! Tycker det är alldeles lagomt med växter.
            När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • september 2009
              • 22831

              Supersnyggt. Vad är det för firre, kan inte placera den riktigt?
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              • Gabbster
                Användare
                • november 2010
                • 40

                Blåciklider och forelltetror(typ stänktetra)

                Kommentar

                • Wilhelm
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9122

                  Forelltetrorna syns inte!
                  Kan du lägga upp en större bild (1000 pixlar)?
                  mvh Wilhelm

                  "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                  www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                  Kommentar

                  • c90368
                    Användare
                    • september 2007
                    • 890

                    En bild från i veckan, de flesta ser nog ingen större skillnad jämfört med den förra bilden i tråden. Men för mig är det en rejäl uppdatering
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Kajjjan
                      NCS Medlem
                      • juni 2008
                      • 1882

                      Med lite rast och vila i soffan denna förmiddag gick jag igenom tråden för att hitta mina favoriter, de kar som faller mig mest i smaken. Och det var inte helt lätt att välja men den enkla frågan som till sist avgjorde var: Skulle jag själv vilja ha det där karet exakt som det är eller skulle jag direkt göra ändringar? Och det här är naturligtvis helt baserat på vad man ser på fotot. En skugga kan t ex dölja en bristen på en bakgrund där man kan se hela kabelhärvan och tapeten bakom. Men syns den inte på bilden så syns den inte. Det är så jag valde ut mina favoriter. De som inte hamnade på min favoritlista saknade i princip bara pricken över i:et - det var målfoto på många alltså. Att man sedan bara får slänga upp 5 bilder åt gången begränsade ju det hela ytterligare.
                      Här är mina favoriter - utan inbördes rangordning:






                      Men var är alla andra helkarsbilder? Bara en promille har lagt upp sina bilder verkar det som. Var är CA-karen? Kan bara se ett.
                      //Kaj

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        Ja dessa är fina och jag är ärad med att finnas med på sista bilden.
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • irwin_fletch
                          Användare
                          • april 2010
                          • 306

                          DaRe har det snyggaste CA-karet på hela forumet enligt mig. Fin inredning och perfekt mix av fiskar.

                          Kommentar

                          • Gabbster
                            Användare
                            • november 2010
                            • 40

                            Ursprungligen postat av Wilhelm
                            Forelltetrorna syns inte!
                            Kan du lägga upp en större bild (1000 pixlar)?
                            Kommer nog inte orka slänga upp bilderna i den här tråden, kanske kan maila dig om du vill se forelltetror

                            Kommentar

                            • DaRe
                              NCS Medlem
                              • september 2009
                              • 22831

                              Ughh, man tackar, men då ska du veta att massor av CA ägare inte har postat och de har sjukt snygga burkar. Av vad jag skänjat i andra trådar.
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                              ///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                              Kommentar

                              • Chiefen
                                Användare
                                • april 2011
                                • 9

                                När jag ser era kar så förstår jag varför det går åt helvete för mina ciklider att försöka sig

                                Kommentar

                                Arbetssätt...